GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
20.YY. MİMARLIK KURAMLARI II/6401311
Dersin Adı: 20.YY. MİMARLIK KURAMLARI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nazan KIRCI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nazkirci/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nazkirci@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
20.yy ın ikinci yarısında mimarlığa yön veren akımlar, düşünceler ve deneyimlerin temel özelliklerini ortaya koymak
Çağdaş Mimarlık üzerinde sosyal, kültürel, sanatsal, ekonomik, teknolojik etkileri düşünme yetisi geliştirmek
Mimarlık kültürüne aşinalık kazanmak
Çağdaş mimarlık üzerinde eleştiri ve yorum yapabilmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  MİM638 20.YY MİMARLIK KURAMLARI I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hi Tech Mimarlığı Archigram, Ove Arup, Richard Buckminster Fuller, Norman Foster, Richard Rogers, Renzo Piano, Michael Hopkins,
2. Hafta  Teknotratik Biçimler Art Deco-Art Modern
3. Hafta  Late Modernizm Ieoh Ming Pei , Cesar Pelli, Richard Meier, Jørn Utzon, Richard Neutra, Paul Marvin Rudolph Eero Saarinen, Moshe Safdie,
4. Hafta  Şirket Stili Skidmore, Owings&Merill (SOM), Philip Johnson, Oscar Niemeyer,
5. Hafta  Post Modernizm Klasizmin anıtsallığı ve cazibesi Robert Venturi, Hans Hollein, James Gowan, James Stirling,
6. Hafta  Rasyonalizm İtalya ve Almanya Mimarlığı Giuseppe Terragni, Aldo Rossi, , Pier Luigi Nevri, Gio Ponti, Oswald . M. Ungers, Frei Otto, Gottfried Böhm, G
7. Hafta  Toplumsal değişmeler ve toplumsal mimarlık Rob Krier, Ralph Erksine. Neo Klasik ve geleneksel mimarlık
8. Hafta  İyileştirme ve Renovasyon Fransa-İngiltere Mimarlığı Stanley Tigerman,
9. Hafta  Japonya Mimarlığı Metabolizm -Minimalizm Hiroshi Hara, Arata Isozaki, Riken Yamamoto, Toyo Ito, Kisho Kurokawa, Fuhimiko Maki, Tadao Ando
10. Hafta  Dekonstrüktivizm Peter Eisenman, Frank O. Gehry, Wolf D. Prix, Zaha Hadid, Bernard Tschumi, Coop Himmelblau, Morphosis Thom Mayne, Herzog&de Meuron, R
11. Hafta  Arquitectonica, Gunnar Asplund, Ricardo Bofill, Mario Botta, Felix Candela, Charles Correa, Aldo van Eyck, James Ingo Freed, Michael Graves, John Hejd
12. Hafta  Ricardo Legorreta, Charles Moore, Rafael Moneo, Michael Rotondi, Alvaro Siza, Robert A. M. Stern Jean Nouvel, Steven Holl, Connel Ward&Lucas
13. Hafta  Ödev sunum
14. Hafta  Ödev sunum
15. Hafta  Ödev sunum
16. Hafta  Final sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kırcı N., (2013) 20. YY MİMARLIĞI Nobel Akademik Yayıncılık. Banham, R., (1977) Theory and Design in the First Machine Age,, The Architectural Press, London. Banham, R., (1996) The New Brutalism, Ethic or Aesthetic?, Reinhold Publishing Cooperation, New York. Clark, J., (1989) An Introduction To 20 th Century Architecture, A Quinted Book, Apple Press London. Clement, A., (2011) Brutalism, Post-War British Architecture, The CrowoodPress, Baydon, Wiltshire. Curtis, W. Jr., (1986) Le Corbusier Ideas and Forms, Phaidon, Hong Kong, Ferguson, R., (ed) (1988) At the End of The Century One Hundered Years of Architecture, The Museum of Contemporary Art, Los Angeles, Harry N.Abrams, Inc., Publishers, Los Angeles. Frampton, K., (1995) A Critical History Modern Architecture, Third Edition: revised and enlarged, London:Thames and Hudson. Derleyen:Ulrich Conrad, U., (1991) 20. yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Çeviri: Dr. Sevinç Yavuz, Ankara: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, İşkur
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
14
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürürX
4
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.X
5
Bir akademik araştırmayı tanımlar. Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür. Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.X
6
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.X
7
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.X
8
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
10
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.X
11
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X