GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PREFABRİKE YAPIM SİSTEMLERİ VE SORUN./6071311
Dersin Adı: PREFABRİKE YAPIM SİSTEMLERİ VE SORUN.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Mediha Gültek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gultek
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gultek@gazi.edu.tr, medihagultek@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş hızlı kaliteli ve ekonomik bir yapım tekniği olan prefabrik yapım sisteminin kullanımı, artan nüfus, köylerden kentlere göç nedeniyle oluşan
konut gereksinimi ve diğer yapılara duyulan ihtiyaçtan ötürü ülkemizde giderek yaygınlık kazanmıştır.Mimarlık öğrencilerinin ileri yapım tekniği
karakteri taşıyan prefabrik yapım sistemleri avantaj ve dezavantajlarıyla tanıtılarak, bu konuda gerekli alt yapıunınkurulması dersin temel amacını
oluşturmaktadır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Amacı, Kapsamı ve Yöntemi
2. Hafta  Giris (Prfabrik Yapım Sistemleri)
3. Hafta  Yapımda Endüstrilesmenin Nedenleri ve Sorunları
4. Hafta  Gelismis Geleneksel Yapım Sistemlerinin Analizi
5. Hafta  Tünel Kalıp Sisteminin Analizi
6. Hafta  Plak kaldırma Sisteminin Analizi
7. Hafta  Prefabrike Yapım Sistemlerinin Analizi
8. Hafta  Panel Sistemlerin Analizi
9. Hafta  İskelet Sisteminin Analizi
10. Hafta  Hücre Sisteminin Analizi
11. Hafta  Üretimin Yerinde izlenmesi (Fabrika Gezisi)
12. Hafta  Montajın Yerinde izlenmesi (Santiye Gezisi)
13. Hafta  Ara Sınav
14. Hafta  Ögrenci Arastırmalarının Sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Gerçek C., Yapıda Taşıyıcı Sistemler 2. Dr.-Ing. T. Koncz, Prefabrikasyona Giriş 3. Ayaydın Y., Büyük Açıklıklı Prefabrike Betonarme Yapılar 4. School Planning Laboratory Stanford Universitesi, British Prefabricated School Construction 5. KJ Seymour-Walker, Hosing at Llanedeyrn, built with L – shaped precast panels 6. TPB, Türkiye de Beton Prefabrikasyonun Tarihçesi 7. TPB, Beton Prefabrikasyon peryodik dergileri 8. Dr.-Ing. T. Koncz, Consulting Engineers for Industrialized Building 9. Yapı Merkezi, Panelton el kitabı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürürX
4
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.X
5
Bir akademik araştırmayı tanımlar. Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür. Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.X
6
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.X
7
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.X
8
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.X
10
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.X
11
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X