GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİMARİDE MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİ/5461311
Dersin Adı: MİMARİDE MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör Dr. Asena SOYLUK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asenad/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asenad@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mimarlarda yapisal farkindalik yaratmak
Muhendislerde mimari duyarlilik olusturmak
Ogrencilerin son yillardaki mimari ve yapisal ilerlemeler hakkinda bilgi sahibi olmalarini saglamak
Ogrencilere yapinin estetik ve fonksiyonel basarisinda yapisal ve mekansal uyumlulugun onemini anlatmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  TARİHİ BİNALARIN YAPISAL ANALİZİ
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dogal ve yapay tasiyici sistemler. Tasiyici sistemlerin gelisimi.
2. Hafta  Tasiyici sistemlerin secimindeki farkli bakis acilari ve uygulamadaki kisitlamalar.
3. Hafta  Temel tasiyici bilesenleri ve etkileri; yukler ve etkileri, ic etkiler, strukturel gereksinimler
4. Hafta  denge, serbest cisim diyagramı, denge icvkuvvet diagramlarinin eşitliği
5. Hafta  Strukturel malzemeler; cesitli structurel malzemelerin mekanik ozellikleri.
6. Hafta  Tasiyici sistemler; tasiyici sistemle olusturulan mekanlarin geometrik sekillenmesi, kullanilan malzemeler ve insaat islerinin siralamasi acisindan st
7. Hafta  Tasiyici sistemler; tasiyici sistemle olusturulan mekanlarin geometrik sekillenmesi, kullanilan malzemeler ve insaat islerinin siralamasi acisindan st
8. Hafta  Tasiyici elemanlarin davranislari; Kiriş ve dosemeler, kafes sistemler, portal cerveceler, uzay sistemler, kemerler ve tonozlar, kubbeler ve kavisli e
9. Hafta  Taşıyıcıların estetik görünümü; mühendislikte sanat, strüktür sanatının tarihi gelişimi, strüktürün ve mimarlığın uygunluğu
10. Hafta  1. Arasınav
11. Hafta  19.yüzyıl yapılarının incelenmesi
12. Hafta  20.yüzyıl yapılarının incelenmesi
13. Hafta  21.yüzyıl yapılarının incelenmesi
14. Hafta  2. Arasınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  R. Mainstone, “Developments in Structural Form”, The M.I.T Press, Cambridge, Massachusetts, 1975. P.L. Nervi, “Aesthetics and Technology in Building”, Harvard University Press, 1966.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürürX
4
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.X
5
Bir akademik araştırmayı tanımlar. Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür. Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.X
6
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.X
7
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.X
8
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.X
10
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.X
11
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X