GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLEŞİK ISI-GÜÇ SİSTEMLERİ VE BÖLGESEL ISITMA/5321310
Dersin Adı: BİLEŞİK ISI-GÜÇ SİSTEMLERİ VE BÖLGESEL ISITMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Hüseyin TOPAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/htopal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  htopal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bileşik ısı-güç üretimi
Bölgesel ısıtma ve soğutma uygulamalarının temel özelliklerinin anlaşılması
Bölgesel soğutma
Yanma hesapları
Emisyonlar ve emisyon kontrolü
Atık ısı kazanımı
Yakma sistemleri
Yakıtlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Enerji Türleri, Kaynakları ve Enerji Verimliliği.
2. Hafta  BIG üretimi Bölgesel Isıtma ve Soğutmanın önemi.
3. Hafta  Enerji Verimliliği Çevresel Koruma ile ilgili Ekonomik Analizler.
4. Hafta  Fosil, Nükleer, Güneşsel Yakıtlar, Yanma, Yakma Sistemleri.
5. Hafta  Isı Üreteçleri, Kazanlar, Nükleer Reaktörler, Güneş Toplaçları.
6. Hafta  Enerji Dönüşüm Süreçleri ve Isıl Güç Santralleri.
7. Hafta  1. Ara Sınav. Buhar Çevrimli Isıl Güç Santralleri.
8. Hafta  Gaz Çevrimli Isıl Güç Santralleri ve Soğutma Sistemleri
9. Hafta  Isı ve Elektriğin Birlikte Üretimi, Buhar Çevrimli Isıl Güç Santrali.
10. Hafta  Gaz Çevrimli IGS ve Gaz Buhar Çevrimli Kombine Soğutma Sistemleri.
11. Hafta  2. Ara Sınav. Kombine Çevrim Santralleri.
12. Hafta  Bölgesel Isıtma Sistemleri, Sistem Yapısı.
13. Hafta  Bölgesel Isıtma Sistemi Tasarım Yaklaşımı.
14. Hafta  Bölgesel Soğutma Sistemleri.
15. Hafta  Dönem sonu değerlendirme ve proje sunumları
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. M. M. El-Wakil. Power Plant Technology. McGraw-Hill Book Company. 2. Recknagel-Sprenger-Schramek. Isıtma+Klima Tekniği Elkitabı.Türk Tesisat Mühendisleri Derneği. Teknik Yayın No 11.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisiX
2
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisiX
4
Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisiX
5
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiX
6
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisiX
7
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceriX
8
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisiX
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisiX
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğiX
11
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisiX
12
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisiX