GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Müfredat, İzlence ve Materyal Geliştirme, Değerlendirme ve Uyarlama/1640124
Dersin Adı: Müfredat, İzlence ve Materyal Geliştirme, Değerlendirme ve Uyarlama
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  English
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Zekiye Müge Tavil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/mtavil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mtavil@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler müfredat ve çeşitlerini ayrımsayabilirler.
Öğrenciler program ve müfredat arasındaki farkları bilirler
Öğrenciler program çeşitlerini bilirler
Öğrenciler örnek program oluşturabilir, örnek ders planları yazabilirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Müfredat ve bileşenleri
2. Hafta  Müfredat ve program arasındaki farklar
3. Hafta  Program Geliştirme Prensipleri
4. Hafta  Program geliştirmede yeni yaklaşımlar
5. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
6. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
7. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
8. Hafta  Materyal Geliştirme
9. Hafta  Materyal Değerlendirme
10. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
11. Hafta  Program Oluşturma
12. Hafta  Farklı program çrşitleri ile örnek ders planlarının tartışılması
13. Hafta  Farklı program çrşitleri ile örnek ders planlarının tartışılması
14. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
15. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
16. Hafta  Öğrenci sunuları ve tartışmalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Jack Gifford (2003)The syllabus/e-syllabus for the 21st century David Nunan Jack C. Rodgers
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersin staj/uygulaması bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
4
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
6
3
18
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
3
18
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
6
3
18
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
6
3
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
9
3
27
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirmeX
2
2 Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
4
4 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmeX
5
5 Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmeX
6
6 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilmeX
7
7 Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmeX
8
8 Sorunları çözebilmeX
9
9 Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
10
10 İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilmeX