GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İngilizce Öğt.(Biyo. ve Sos.Fak.) Nero Ling.,Prog. (NLP) ve Drama Kul. /1640007
Dersin Adı: İngilizce Öğt.(Biyo. ve Sos.Fak.) Nero Ling.,Prog. (NLP) ve Drama Kul. 
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Bena GÜL PEKER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bpeker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bpeker@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
NLP ve drama alanlarını bir araya getirerek Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde mülti-disipliner bir yaklaşım edinmek
Temel düşünme süreç, teknik ve stratejilerini kontrol etmeyi ve yön vermeyi öğrenmek
Hem kişi hem de öğretmen olarak gelişmek ve olumlu yönde değişebilmeyi öğrenmek
Dilin gramerini ve kullanımını değişik öğrenme ortamlarında drama kullanarak öğretmeyi öğrenmek
Kişi ve öğretmen olarak yaratıcılığı arttırabilmek
Tam beyin öğrenmeyi gerçekleştirmek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse Giriş Ders tanımı ve sınavların anlatılması
2. Hafta  NLP: NLP nedir? ss. 14-17 & pp. 20-24 NLP: VAKOG Dünyayı Nasıl Deneyimleriz ss.31-46 NLP sunumları için araştırmaya başlanması
3. Hafta  NLP İhtiyacımız olan Özkaynaklara Sahibiz. ss. 69-76 Anchoring pp. 83-86 Sunumlarla ilgili konuşma
4. Hafta  NLP: Amaçlar: Nereye gittiğimizi Bilebilmek ss. 57-59 Handing Over'dan Aktiviteler ss. 13-15 Sözsüz İletişim ss. 91-95 Sunumların netleştirilmesi
5. Hafta  NLP: Uyum Kurma : İletişimin Anahtarı ss. 110-118 Uyum Kurma Sanatı: Handing Over'dan Aktiviteler ss. 120-127
6. Hafta  NLP Sunumları
7. Hafta  NLP Sunumları
8. Hafta  NLP Sunumları
9. Hafta  Dramaya Giriş Dougill & Heathcote: Dil Sınıflarına Başlangıç için Drama Aktiviteleri Drama Sunumları için araştırmaya başlanması
10. Hafta  Wessels: İngilizce Dil Öğretiminde Drama Sunumlarla ilgili görüşmeler
11. Hafta  Wessels & Dougill: İngilizce Dil Öğretiminde Drama Sunumlarla ilgili görüşmeler
12. Hafta  Maley & Duff: Drama Oyunları Sunumlarla ilgili görüşmeler ve sunum konularının kararlaştırılması
13. Hafta  Bennie'nin Özel Drama Tarifleri
14. Hafta  Drama Sunumları
15. Hafta  Drama Sunumları
16. Hafta  Konuların Toparlanması, Özeti ve Ders bitişi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Revell, J. & S. Norman. (1997). In Your Hands: NLP in ELT. Saffire Press: London Revell, J. & S. Norman. (1999). Handing Over. Saffire Press: London Dougill,S.(1988). Drama Techniques in Language Learning. CUP Wessels,J. (1987). Drama. OUP Maley,A & Duff,A. (1990). Drama Techniques in Language Learning. CUP
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, soru-yanıt, uygulama, öğrenme aktiviteleri, makale araştırması
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
20
 Ödev
2
10
 Uygulama
2
0
 Projeler
2
10
 Pratik
2
20
 Quiz
2
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
80
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
20
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
4
60
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
1
8
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
8
1
8
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirmeX
2
2 Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavramaX
3
3 İngiliz Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmeX
4
4 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmeX
5
5 Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmeX
6
6 İngiliz Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilmeX
7
7 Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmeX
8
8 Sorunları çözebilmeX
9
9 Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmeX
10
10 İngiliz Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilmeX