GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Uygulamalı Basın Arapçası/1620121
Dersin Adı: Uygulamalı Basın Arapçası
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe, Arapça
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Arapça haber metinlerinde kullanılan fiilleri teşhis edebilir.
Arapça haber metinlerinde kullanılan kalıp ifadeleri daha hızlı teşhis edebilir.
Okuduğu Arapça basın metinlerinden hızlı ve bütüncül bir şekilde sonuç çıkarımı yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Basın dili nedir? Basın dilinin özellikleri nelerdir?
2. Hafta  Petrol ve petrol fiyatları ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
3. Hafta  Uçak kazaları ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
4. Hafta  Seçimler ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
5. Hafta  İklim değişikliği ve küresel ısınma ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
6. Hafta  Uluslararası toplantılar ve Afrika Birliği Zirvesi ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
7. Hafta  Ödevlerin Değerlendirilmesi
8. Hafta  Salgın hastalıklar ve domuz gribi ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
9. Hafta  Depremler ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi / Su baskınları ve doğal felaketler ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
10. Hafta  İnsan hakları ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
11. Hafta  Ekonomi ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
12. Hafta  Mayın ve mayın temizleme ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
13. Hafta  Deniz korsanlığı ve Somali korsanları ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
14. Hafta  Magazin haberleri ile ilgili basın metinlerinin okunup incelenmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
2
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
3
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
4
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
5
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
6
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
7
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
8
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
9
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
10
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Cihaner AKÇAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/cihaner)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cihaner@gazi.edu.tr)