GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
VERİ MAHREMİYETİ VE GÜVENLİĞİ/5151309 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prof.Dr. F. Nur BARAN AKSAKAL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://websitem.gazi.edu.tr/site/naksakal | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
naksakal@gazi.edu.tr, nuraksakal@gmail.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veri, enformasyon, ve bilgi kavramlarını tanımlayabilme
Veri, enformasyon, ve bilgi kavramları arasındaki ilişkileri ve bilim dallarına göre değişen anlamlarını açıklayabilme Elektronik Sağlık Kaydı (ESK) nı tanımlayabilme, ESK kullanımının yarar ve olumsuzlularını söyleyebilme Elektronik Sağlık Kaydı (ESK)konusundaki temel prensipleri açıklayabilme Elektronik Sağlık Kaydı (ESK)içindeki kişisel ve hassas veri açısından mahremiyetin öneminin farkına varma Veri mahremiyeti, bilgi güvenliği kavramlarını açıklayabilme Bilgi ekonomisini tanımlayabilme ve süreçlerini sıralayabilme Bilgi ekonomisi ve bilgi toplumunun hukuksal altyapısını açıklayabilme Ayrımsal mahremiyet kavramını açıklayabilme Kişisel E-posta ve e-imza süreçleri ve veri mahremiyeti bilgi güvenliği alanındaki önemini açıklayabilme |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersin önkoşulu ya da eşkoşulu bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Academy on Human Rights (1993). Handbook of Human Rights. Fischer-Hubner, S. (2000) ‘Privacy and Security at Risk in the Global Information Society’ D. Thomas & B. D. Loader (der.) Cybercrime: Law Enforcement, Security and Surveillance in the Information Age, London: Routledge içinde. Foley, C. (1999). ‘Human rights and the Internet’ Liberty (der.) Liberating Cyberspace: Civil Liberties, Human Rights & The Internet, London: Pluto Press içinde. Lyon, D. (1994). The Electronic Eye: The Rise of Surveillance Society, Cambridge: Polity Press. Volio, F. (1981). ‘Legal Personality, Privacy, and the Family’ Henkin (der.) The International Bill of Rights, New York: Columbia University Press içinde. Westin, A. F. (1970). Privacy and Freedom, London: Mansell. Bosij, P., D. Chafey, A. Greasley ve S. Hickie. (2003). Business Information Systems: Technology, Development and Management for the E-Business. 2. Basım. S. 4-5. Financial Times-Prentice Hall. Anderson, D. R., D. J. Sweeney ve T | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YOK | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|