GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK EĞİTİMİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ/5141309
Dersin Adı: SAĞLIK EĞİTİMİNDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. ASİYE UĞRAŞ DİKMEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asiyeud@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sağlık eğitimi konusunda temel ilke ve bilgileri bilme
Sağlık eğitiminin amacı ve uygulama yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanma
Eğitimde planlama hakkında bilgi ve beceri kazanma
Görsel ve işitsel araçlar ve kullanma teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazanma
x
x
x
x
x
x
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  bu ders uzaktan eğitim şeklinde verilmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sağlık eğitimi kavramı ve tarihsel gelişimi
2. Hafta  Sağlık eğitimi kavramı ve tarihsel gelişimi
3. Hafta  sağlık eğitiminin amacı ve uygulama yöntemleri
4. Hafta  sağlık eğitiminin amacı ve uygulama yöntemleri
5. Hafta  eğitimde planlama
6. Hafta  eğitimde planlama
7. Hafta  eğitim değerlendirme yöntemleri
8. Hafta  eğitim değerlendirme yöntemleri
9. Hafta  sağlık eğitiminde görsel ve işitsel araçlar ve kullanma teknikleri
10. Hafta  sağlık eğitiminde görsel ve işitsel araçlar ve kullanma teknikleri
11. Hafta  sağlık eğitiminde görsel ve işitsel araçlar ve kullanma teknikleri
12. Hafta  sağlık eğitiminde görsel ve işitsel araçlar ve kullanma teknikleri
13. Hafta  x
14. Hafta  x
15. Hafta  x
16. Hafta  x
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Bertan M, Güler Ç. Epidemiyoloji. 1997, Güneş Kitabevi. 2. Wallace RB., Maxcy-Rosenau-Last Public Health & Preventive Medicine, 14th ed., Appleton & Lange, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  x
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
12
3
36
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
12
4
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirirX
2
-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrarX
3
-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanırX
4
-Alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluştururX
5
-Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlerX
6
-Alanındaki bir sorunu tanımlayabilirX
7
-Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilirX
8
- Sorunları çözebilirX
9
-Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilirX
10
-Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilirX