GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GRAFİK VE ANİMASYON-II/BİL102
Dersin Adı: GRAFİK VE ANİMASYON-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Animasyonun temellerini kavrama
Animasyon düzenleme işlemleri yapabilme
Gelişmiş animasyon teknikleri uygulayabilme
Eylem kodları ile etkileşimli animasyonlar oluşturabilme
Animasyonları yayınlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim, uygulama, gösterme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Animasyon temelleri
2. Hafta  Sistem gereksinimi ve kurulum
3. Hafta  Animasyon programına giriş, paneller
4. Hafta  Çizim teknikleri ve dosyalarla çalışmak
5. Hafta  Timeline, katman, frame
6. Hafta  Movieclip ve buton kavramları
7. Hafta  Temel animasyon teknikleri
8. Hafta  Tween efektleri ve timeline kontrolü
9. Hafta  Actionscript 3.0’a giriş ve programlama temelleri
10. Hafta  Actionscript 3.0 ile nesne yönelimli programlama
11. Hafta  Metinler ile çalışmak, gelişmiş tlf metin düzenleri, veri kontrolü ve verileri biçimlendirmek
12. Hafta  Sahne ile çalışma, tam ekran animasyon uygulama teknikleri
13. Hafta  Animasyon teknikleri ve uygulamaları
14. Hafta  Animasyon teknikleri ve uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
7
1
7
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde matematik ve hesaplama bilgisine sahiptir.X
2
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları ile ilgili ihtiyaçları analiz ederX
3
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları geliştirme süreçlerini planlarX
4
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını geliştirirX
5
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını test ederX
6
İnternet programlama ve web tasarım konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
7
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.X
8
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları tespit eder.X
9
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları giderir.X
10
Yazılım uygulamalarında kullanılan arayüz tasarımlarını geliştirir.X
11
Alanıyla ilgili edindiği temel bilgiler ile öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında araştırma yaparak, çözüm üreterek bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.X
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.X
13
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Alanıyla ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğini de gözeterek iş sağlığı ve güvenliğini önemserX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr. Gör. Mehmet HÜR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/mhur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mhur.gazimyo@gmail.com)