GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-I/TD101
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dilin tanımı, işlevleri, Türkçenin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi bilir. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir..
Kendini doğru ve etkili ifade etme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili konularda bilimsel metin oluşturur.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Yazma çalışmalarında yazım ve noktalama ile ilgili kurallara uyar. Kompozisyon kurallarını bilir ve uygular
Amacına uygun metin oluştururken metin türlerinden yararlanır.
Metinler üzerinde uygulama yapar. Resmi yazılar ( dilekçe, tutanak, rapor öz geçmiş) oluşturur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dilin tanımı, Türk dilinin temel özellikleri, dil­ kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği. Konuşma ve yazı dilinin farkı
2. Hafta  Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri ve özellikleri, Türk dilinin tarihi dönemleri ve önemli eserleri.
3. Hafta   Noktalama işaretlerinin kullanımı ve önemi.
4. Hafta  Yazım kuralları: Bazı ek ve edatların yazılışı. Özel adların, sayıların, alıntı kelimelerin yazılışı. Büyük ve küçük harflerin kullanıldığı yerler.
5. Hafta  Resmi yazışmalar: Dilekçe, tutanak. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
6. Hafta   Resmi yazışmalar: Rapor, iş mektubu, öz geçmiş. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
7. Hafta  Sözcük düzeyindeki güncel anlatım bozuklukları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Cümle düzeyindeki anlatım bozuklukları
10. Hafta  Paragraf oluşturma I.
11. Hafta  Paragraflardan metin oluşturma kompozisyon yazma uygulamaları
12. Hafta   Paragraf çözümleme
13. Hafta   Alanı ile ilgili metin oluşturma .
14. Hafta  Eleştiri ve değerlendirme yazısı inceleme. Eleştiri ve değerlendirme yazısı oluşturma.
15. Hafta  Eleştiri ve değerlendirme yazısı inceleme. Eleştiri ve değerlendirme yazısı oluşturma.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
6
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde matematik ve hesaplama bilgisine sahiptir.
2
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları ile ilgili ihtiyaçları analiz eder
3
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları geliştirme süreçlerini planlar
4
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını geliştirir
5
Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını test eder
6
İnternet programlama ve web tasarım konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
7
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
8
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları tespit eder.
9
Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları giderir.
10
Yazılım uygulamalarında kullanılan arayüz tasarımlarını geliştirir.
11
Alanıyla ilgili edindiği temel bilgiler ile öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında araştırma yaparak, çözüm üreterek bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.X
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.X
13
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Alanıyla ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğini de gözeterek iş sağlığı ve güvenliğini önemser
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Bölüm başkanlığınca atanacaktır.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()