GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SELÇUKLU MİMARİSİ VE SANATI/REH 321
Dersin Adı: SELÇUKLU MİMARİSİ VE SANATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevil BÜLBÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sevilbulbul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sevilbulbul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anadolu Selçuklu Mimarisi ve Sanatı ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Anadolu’da Selçuklu Dönemine ait mimari ve süsleme eserlerini yorumlayabilmek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders konularıyla ilgili açıklamalar ve ön bilgiler, temel kavramlar.
2. Hafta  Büyük Selçuklu Sanatı Tarihinin Kronolojik ve Tarihi Sınırları;
3. Hafta  Büyük Selçuklu Mimarisi: cami, minare, kümbet, medrese, kervansaray yapı türleri
4. Hafta  Büyük Selçuklu Yapılarında Süsleme Özellikleri
5. Hafta  Anadolu’da Büyük Selçuklulara Bağlanan Camiler
6. Hafta  Artuklu ve Danişmendli Camileri
7. Hafta  Saltuklu ve Mengücüklü Camileri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Anadolu Selçuklu Camileri
10. Hafta  XIII. Yüzyılda Selçuklu Mescitleri
11. Hafta  Selçuklu Medreseleri
12. Hafta  Selçuklu Kümbet ve Türbeleri
13. Hafta  Selçuklu Kervansarayları
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1] Aslanapa, Oktay. Anadolu’da İlk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara: Atatürk, Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu,1991. [2]Tuncer, O.C. Anadolu Kümbetleri,1.C.Ankara,1986. [3] Önge, Yılmaz. Anadolu’da XII. ve XIII. Yüzyıl Türk Hamamları, Ankara,1995.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
2
2. Bir yabancı dilde (İngilizce, Almanca veya Fransızca) en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.X
3
3. İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
4
4. Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.X
5
5. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.X
6
6. Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.X
7
7. Bir turu planlar, uygular ve denetler.
8
8. Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.X
9
9. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.X
10
10. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
11
11. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.X
12
12. Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.X