GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ŞEHİR VE MEDENİYET/REH 462
Dersin Adı: ŞEHİR VE MEDENİYET
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Arzu KILIÇLAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/karzu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  karzu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Medeniyet, kültür, şehir vb. temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir.
İlk Şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını ve altında yatan düşünce biçimine dayalı oluşumu ka
Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, günümüzde var olan son halini beslendiği medeniyet kaynağı çerçevesinde değerlendirecek ve
Antik çağdan günümüze uzanan geniş bir tarih yelpazesinde varolmuş yada halen varolan Doğu ve Batı medeniyetleri ile onları en iyi temsil eden şehirle





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Şehir ve Medeniyet Kavramlarının gelişimi, şehirleşme hareketleri, ilk uygarlıklar
2. Hafta  Helen Medeniyeti ve Atina
3. Hafta  İtalya Medeniyeti ve Roma
4. Hafta  Pers Medeniyeti, Şiraz ve İsfahan
5. Hafta  Mısır Medeniyeti, Kahire
6. Hafta  İslam Medeniyeti, Mekke ve Medine
7. Hafta  Endülüs Emevi Medeniyeti, Kurtuba(Cordoba) ve Gırnata (Granada)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Osmanlı Medeniyeti ve İstanbul
10. Hafta  İngiliz Medeniyeti ve Londra
11. Hafta  Fransız Medeniyeti ve Paris
12. Hafta  Çarlık Rusya ve Moskova
13. Hafta  Hint Medeniyeti ve Mumbai
14. Hafta  A.B.D. Medeniyeti ve New York
15. Hafta  Çin Medeniyeti ve Pekin, Japon Medeniyeti ve Tokyo
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. The City In History, Lewis. Mumford, 2. Beş Şehir, A. Hamdi Tanpınar, Timaş Yay. 3. İstanbul ve Osmanlı İmp. Medeniyeti, Dergâh Yay. 4. İslam’da Şehir ve Mimari, Turgut Cansever, Timaş Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
40
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.X
2
2. Bir yabancı dilde (İngilizce, Almanca veya Fransızca) en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
3
3. İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
4
4. Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
5
5. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.X
6
6. Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.X
7
7. Bir turu planlar, uygular ve denetler.
8
8. Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.X
9
9. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.X
10
10. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
11
11. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
12
12. Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.X