GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İKONOGRAFİ/REH 452
Dersin Adı: İKONOGRAFİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Dr. Mehmet Alparslan Küçük
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  makucuk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İkonalar ile ilgili kavramları ve bu kavramlarla bağlantılı olarak Hz. İsa ikonaları başta olmak üzere diğer ikonaları irdeleyebilme
Hıristiyanlık ve Hıristiyanlığa ait önemli kişileri tanır
Hıristiyan ikonalarını yorumlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma, ders konularıyla ilgili açıklamalar ve ön bilgiler
2. Hafta  Ikona ve İkona ile ilgili diğer kavramların Tahlil
3. Hafta  İkonografi Konuları ve Teknikleri
4. Hafta  Bizans İkonalarına Genel Bakış
5. Hafta  Hıristiyan Konsilleri ve II. İznik Kon
6. Hafta  Hz. Meryem ve Hz. Yahya ile İlgili İkonaların tahlili-I
7. Hafta  Hz. Meryem ve Hz. Yahya ile İlgili İkonaların tahlili-II
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Hz. İsa ile İlgili İkonaların tahlili-I
10. Hafta  Hz. İsa ile İlgili İkonaların tahlili-II
11. Hafta  Hz. İsa ile İlgili İkonaların tahlili-III
12. Hafta  Azizler ile İlgili İkonaların tahlili
13. Hafta  Azizler ile ilgili İkonaların tahlil
14. Hafta  Melekler ile ilgili İkonaların tahlil
15. Hafta  Konuların Genel Tekrarı ve Değerlendirme
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tayfun AKKAYA, Ortodoks İkonaları, İstanbul 2000 Mehmet AYDIN, Hıristiyan Genel Konsilleri ve II. Vatikan Konsili, Konya 1991. Mehmet AYDIN, “Bizans Kilisesinde İkonoklast Hareketin Kökenleri”, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı 13, Konya 2002, s. 5-14. Nilay YILMAZ, İkonalar, Ankara 1992 ve Slaytlar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
4
20
 Sunum
7
2
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
16
3
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
165
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.X
2
2. Bir yabancı dilde (İngilizce, Almanca veya Fransızca) en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.X
3
3. İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.X
4
4. Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.X
5
5. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.X
6
6. Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.X
7
7. Bir turu planlar, uygular ve denetler.X
8
8. Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.X
9
9. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.X
10
10. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.X
11
11. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.X
12
12. Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.X