GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZM PAZARLAMASI/TUR 301
Dersin Adı: TURİZM PAZARLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Azize TUNÇ HASSAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  azize@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizm Pazarlaması ile ilgili kavramlar, gelişim süreci ve pazarlama anlayışı, turizm pazarlama karması bileşenleri, hizmetlerin genel karakteristikle








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlamanın Tanımı, Özellikleri Ve Tarihsel Gelişimi
2. Hafta  Hizmet Pazarlaması Kavramı
3. Hafta  Turizm Pazarlaması Kavramı
4. Hafta  Turizm Pazarlamasının Tanımı Ve Amaçları
5. Hafta  Turizm Pazarlamasının Özellikleri
6. Hafta  Turizm Pazarlamasının Çevresi
7. Hafta  Mikro Çevre Faktörleri
8. Hafta  Makro Çevre Faktörler
9. Hafta  Turizmde Pazarın Yapısı
10. Hafta  VİZE
11. Hafta  Hedef Pazar Seçimi Stratejileri
12. Hafta  Turizm Pazarlama Karması Elemanları
13. Hafta  Ürün-Fiyat-Tutundurma
14. Hafta  Turizm Karması Elemanlarındaki Gelişmeler
15. Hafta  FİNAL
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Uygur, Selma Meydan, Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. Avcıkurt, Cevdet ve diğerleri, Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P 7C, Değişim Yayınları, İstanbul, 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.X
2
2. Bir yabancı dilde (İngilizce, Almanca veya Fransızca) en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
3
3. İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.X
4
4. Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
5
5. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
6
6. Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
7
7. Bir turu planlar, uygular ve denetler.
8
8. Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.X
9
9. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
10
10. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
11
11. Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.X
12
12. Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.X