GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZM COĞRAFYASI/REH 212
Dersin Adı: TURİZM COĞRAFYASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/maksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  maksoy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizm Coğrafyası kavramını açıklar.
Türkiye'nin turistik çekiciliklerini bölgelere göre açıklar.
Bir alanın turistik çekicilik özelliğine sahip olup olamayacağına ilişkin fikir yürütür.
Tüketicileri turizm hareketine yönelten nedenler arasında turistik çekiciliğin önemini vurgular.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Turizm coğrafyasının tanımı, içeriği ve genel özellikleri.
2. Hafta  Türkiye'nin turistik çekicilikleri: Doğal çekim merkezleri, insan eliyle oluşturulan çekim merkezleri
3. Hafta  Türkiye'nin turistik çekicilikleri: İnsan eliyle oluşturulan çekim merkezleri
4. Hafta  Akdeniz Bölgesinin turistik çekicilikleri
5. Hafta  Akdeniz Bölgesinin turistik çekicilikleri
6. Hafta  Ege Bölgesinin turistik çekicilikleri
7. Hafta  Marmara Bölgesinin turistik çekicilikleri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  İç Anadolu Bölgesinin Turistik Çekicilikleri
10. Hafta  Doğu Karadeniz Bölgesinin Turistik Çekicilikleri
11. Hafta  Orta ve Batı Karadeniz Bölgesinin Çekicilikleri
12. Hafta  Doğu Anadolu Bölgesinin Turistik Çekicilikleri
13. Hafta  Güneydoğu anadolu Bölgesinin Turistik Çekicilikleri
14. Hafta  Dünyanın Yedi Harikası
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Turizm Coğrafyası, Fazıl ŞENOL, Detay Yayıncılık, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri web siteleri,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
133
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
2
Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular.
3
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
4
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerisi gösterir.X
5
Turizm ve gastronomi alanındaki bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.X
6
Bir yiyecek içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular, girişimcilik becerileri kazanır.
7
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.X
8
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
9
İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
10
Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar.
11
Ağırlama endüstrisi organizasyonlarını planlar ve uygular.
12
Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği ve hijyen standartlarını, gıda mevzuatını bilir ve uygular.
13
Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular.
14
Yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, menü planlaması ve fiyatlandırmasını bilir ve uygular.
15
Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
16
Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları, iş güvenliği ve işçi sağlığı ilkelerini bilir ve uygular.
17
Yiyecek-içecek alanında klasik ve modern üretim tekniklerini bilir ve uygular.
18
Sanatsal konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, görsel sunum teknikleriyle alanda uygular.
19
Bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilir, standartlaştırabilir ve tescil sürecini yürütebilir.
20
Gıda ve yemekleri tarih, coğrafya, kültür ve beslenme bilimleri çerçevesinde değerlendirir.X