GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MOTORLARININ KONTROLU/EE-427
Dersin Adı: ELEKTRİK MOTORLARININ KONTROLU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Nihat Öztürk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ozturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Elektrik Makinaları ile İlgili Temel Kavramları öğrenir
Elektrik Makinalarının Endüstriyel Uygulamalarını öğrenir
Elektrik makinalarının kontrolü hakkında genel bilgiler öğrenilir
Elektrik makinalarının uygulama alanları hakkında genel bilgiler öğrenilir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Elektrik Makinaları-I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Mekanik Bilgiler, Motor Gücünün Hesabı, Hareket Denklemleri
2. Hafta  İş Makinalarının İşletme Karakteristikleri, İş Makinasındaki Büyüklüklerin Motor Miline İndirgenmesi
3. Hafta  Elektrik Motorlarının İşletme Karakteristikleri, Devir Sayısı Kontrolü, Dönüş Yönünün Değiştirilmesi, Fren Çalışma Şekilleri
4. Hafta  DC Şönt Motorun Temel Denklemleri, Bağlantı Şemaları ve İşletme Karakteristikleri
5. Hafta  DC Şönt Motora Yolverme, Hız Kontrol Yöntemleri, Dinamik Ward-Leonard Sistemi
6. Hafta  Kontrollü Doğrultucu ve DC Kıyıcılarla Serbest İkazlı DC Motor Kontrolü
7. Hafta  DC Şönt Motorun Fren Çalışması, Dönüş Yönünün Değiştirilmesi ve Paralel Çalışma Şartları
8. Hafta  DC Seri Motorların Temel Denklemleri, İşletme Karakteristikleri ve Yolverme
9. Hafta  DC Seri Motorların Hız Kontrol Yöntemleri, Fren Çalışma Şekilleri ve Paralel Çalışma Şartları
10. Hafta  Asenkron Motorların Çalışma Prensibi, Temel İfadeleri, Eşdeğer Devreleri ve Hız Moment Karakterisitiği
11. Hafta  Bilezikli ve Kısadevre Rotorlu Asenkron Motorlara Yolverme Şekillerinin İncelenmesi
12. Hafta  Asenkron Motorların Hız Kontrol Yöntemleri, Kontrol Karakteristikleri, Kutup Sayısı Değiştirerek Hız Kontrolünün İncelenmesi
13. Hafta  Asenkron Motorların Frekans Değiştirilerek Yapılan Hız Kontrolünün İncelenmesi
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elektrik Makinalarının Kontrolü (Ders Notu) - Prof. Dr. M. Hadi SARUL Elektriğin Sanayiye Uygulanması I, II, Prof.Kemal HALICI Elektrische Antriebe, Prof.Dr.R.Schönfeld Fundemantels of Eelectrical Drives, Prof.Dr. Gopal K.DUBEY Power Electronics P.S.Bimbhra
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
50
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X