GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MAKİNELERİNİN TASARIMI/EE-423
Dersin Adı: ELEKTRİK MAKİNELERİNİN TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mahir Dursun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~mdursun/tr-1.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdursun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler elektrik makinaları konusunda duruma gelir.
Elektrik makinalarının ısınması ve soğutulması hakkında yeterli bilgiye sahiptir
Makina tasarımının genel konseptleri ve sınırları hakkında teml bilgiye sahiptir
Transformatör tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
Doğru akım makinalarının tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
İndüksiyon motor tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
Daimi mıknatıslı motorlarının tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
Elektrik makinalarının bilgisayar destekli tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
Elektrik makinalarının bilgisayar destekli simülasyonu hakkında temel bilgiyi bilir
Servo motorların tasarımı hakkında temel bilgiyi bilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Elektrik Mühendisliği malzemeleri
2. Hafta   Elektrik makinalarının ısınması ve soğutulması
3. Hafta   Makina tasarımının genel konseptleri ve sınırları
4. Hafta   Transformatör tasarımı
5. Hafta   Transformatör tasarımı
6. Hafta   Doğru akım makinalarının tasarımı
7. Hafta   Doğru akım makinalarının tasarımı
8. Hafta   Vize Sınavı
9. Hafta   İndüksiyon motor tasarımı
10. Hafta   İndüksiyon motor tasarımı
11. Hafta   Daimi mıknatıslı motorlar
12. Hafta   Daimi mıknatıslı motorlar
13. Hafta   Elektrik makinalarının bilgisayar destekli tasarımı.
14. Hafta   Elektrik makinalarının bilgisayar destekli tasarımı.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   • Elektrik Makinalarının Tasarımı, Osman Gürdal, Atlas Yayın Dağıtım, 2001. • Electrical Machine Design - The Design And Specification Of Direct And Alternating Current Machinery, Alexander Gray, Gray Pres, 2007. • Design of Rotating Electrical Machines, Juha Pyrhonen, Tapani Jokinen, Valeria Hrabovcova, Wiley pres, 2009.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
5
 Projeler
5
5
 Pratik
5
5
 Quiz
5
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
14
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
4
6
24
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X