GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENERJİ KALİTESİ VE HARMONİKLER/EE345
Dersin Adı: ENERJİ KALİTESİ VE HARMONİKLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Orhan KAPLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/okaplan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  okaplan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Enerji kalitesi problemleri ve bu problemlerin nedenleri hakkında bilgi sahibidir.
Harmonikler ve harmonikleri oluşturan nedenler hakkında bilgi sahibidir.
Enerji kalitesi parametrelerini iyileştirmek için alınan tedbirler hakkında bilgi sahibidir.
Harmoniklerin azaltılması için alınan tedbirleri ve filtreleme yöntemlerini bilir.
Enerji kalitesi ile ilgili ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibidir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Enerji kalitesi tanımı ve enerji kalitesi kavramı
2. Hafta  Enerji kalitesi parametreleri
3. Hafta  Belli başlı enerji kalitesi problemleri ve bu problemlerin nedenleri
4. Hafta  Harmonik kavramı, harmonik üreteçleri ve harmoniklerin sistem üzerine olumsuz etkileri
5. Hafta  Harmonik filtreleme yöntemleri, Aktif ve pasif filtreler
6. Hafta  Birim güç faktöründe çalışan doğrultucular
7. Hafta   Enerji kalitesi problemlerinin aşılması için kullanılan yöntemler
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta  Kesintisiz güç kaynakları
10. Hafta  Kompanzasyon ile ilgili temel kavramları
11. Hafta  Enerji sistemlerinde rezonans oluşumu ve dengesizlik
12. Hafta  Enerji kalitesi ile ilgili ulusal ve uluslararası standartlar
13. Hafta  Elektromagnetik uyumluluk ve girişim
14. Hafta  Güç sisteminde enerji kalitesinin ölçülmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Power Quality, Mitigation Technologies in a Distributed Environment, Antonio Moreno-Muñoz, Springer London, 2007. 2- Power Quality, C. Sankaran, CRC Press, 2001 3- Electrical Power Systems Quality, Surya Santoso, Roger C. Dugan, H. Wayne Beaty, Mark F. McGranaghan, Mark McGranaghan, H. Beaty, McGraw-Hill, 2002. 4- Power Quality Issues: Current Harmonics, Suresh Mikkili, Anup Kumar Panda, CRC Press, 2015. 5- Understanding Power Quality Problems: voltage sags and interruptions, Math H. Bollen, Wiley, 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
93
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X