GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİYEL HABERLEŞME TEKNİKLERİ/EE-405
Dersin Adı: ENDÜSTRİYEL HABERLEŞME TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat Yücel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayar haberleşme ağlarını öğrenir
Uydu ve mobil iletişim sistemlerini öğrenir
Veri iletişim sistemlerini öğrenir
Network yapısı ve uygulamalarını öğrenir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Haberleşme Sistemlerinin temelleri
2. Hafta  OSI Modeli, IP Adresleme
3. Hafta  Bilgisayar Ağları , Ağ Cihazları
4. Hafta  Routing Temelleri, Routing Protokoller
5. Hafta  IP Header Yapısı, TCP/UDP Protokolleri
6. Hafta  Internet Erişim Metodları (Mobile, xDSL)
7. Hafta   Internet Erişim Metodları (WiFi, Wimax, Metro Ethernet)
8. Hafta  Fiber Teknolojileri (PON, Active Ethernet, FTTx)
9. Hafta  Network Güvenliği
10. Hafta  Web,FTP,Mail Sunucaları, HTML,XML,CGI Scripts
11. Hafta  NGN (Next Generation Networks) Temelleri
12. Hafta   IPTV, VoD (Video on Demand) Sistemleri
13. Hafta  Network Yönetim Sistemleri
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  LTE/LTE-Advanced for Mobile Broadband Erik Dahlman, Stefan Parkvall, Johan Skold 2012 LTE for UMTS: Evolution to LTE-Advanced, Harri Holma, Antti Toskala 2011 Mobile Application Development with SMS and the SIM Toolkit, Scott Guthery, Mary Cronin 2010 SyncML: Synchronizing and Managing Your Mobile Data, Uwe Hansmann, Riku Mettala, Apratim Purakayastha, Peter Thompson, 2010 Digital Communications, John Proakis 2008 K. Uma Rao, “Computer Techniques and Models in Power Systems”, IK International Publishing House, India, 2007. Y Kaplan. Veri haberleşmesi temelleri, Papatya yayıncılık, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X