GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FOTOĞRAFÇILIK/FOT-401
Dersin Adı: FOTOĞRAFÇILIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Bölüm Başkanlığı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir.
Objektif türlerini listeler ve farklı gereksinimler için ne tür objektif kullanılacağını ifade eder.
Formatlarına ve bakaç sistemlerine göre sınıflandırılmış fotoğraf makinelerini tanır.
Fotografik açıdan ışığın niteliklerini betimler.
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir.
Net alan derinliğini etkileyen faktörleri tanımlar.
Genel görüntü düzenleme kurallarını örnek fotoğraflar üzerinden tanır.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze ve uygulamalı eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Fotoğrafın tarihsel gelişimi
2. Hafta  Makine ve film çeşitleri. Fotograf makinelerinin parçalarının tanıtımı
3. Hafta   Temel ışık ayarı. Diyafram ve enstantene ayarlarının yapılışı
4. Hafta  Net alan derinliği ve hız değişkenlerine hakimiyet kazanma. Alan derinliğini değiştiren parametreler. Çekim denemesi
5. Hafta  Kalvin ölçütleri ve renk sıcaklığının hesaplanması. Beyaz ayarı yapılması. Sayısal fotoğraf makinelerinde WB ayarı.
6. Hafta  IŞIK VE FORM 1
7. Hafta  Işık ve form ilişkisi,formun vurgulanması,aydınlatma açısı,difüz ve kontras alt başlıkları incelenir.
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Stüdyo aydınlatma elemanları ve yapay ışık kontrolü Filtreler ve fotoğraf üzerine analog yöntemlerle çekim efektleri yapma.
10. Hafta  Fotoğrafa özgü üretim sürecinde süreç ve bakış noktası seçimi. kadrajlama,zamanlama,ön ve arka görsel öğeler doku,leke,hacim ayarlama
11. Hafta  gün ışığında ve yapay ışıkta kullanılan farklı ekipmanların ortaya çıkarttığı ışık değişimleri izlenir.
12. Hafta  Portre objektifleri çekim açılarındaki farklılıklar incelenir.
13. Hafta  Çekim denemesi
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş yay.1999 Vilem Flusser, Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru, Ağaç Yay.1991 L. Gürer,Temel Tasarım İTÜ matbaas
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
1
3
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
54
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X