GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIP ELEKTRONİĞİ LAB./EE-411
Dersin Adı: TIP ELEKTRONİĞİ LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mustafa BURUNKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan ögrenciler tıp elektroniği alanında kullanılan bazı teşhis amaçlı elektronik sistem tasarımında çalışma yapma ve uygulama becerisi kazan
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniği alanında tedavi amaçlı kullanılan elektronik sistem tasarımında çalışma yapma ve uygulama becerisi kazanırlar
Bu dersi alan öğrenciler Tıp Elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler ve dönüştürücüler konusunda uygulama becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan öğrenciler temel bazı biyomedikal enstrümantasyon uygulamalarını yapma becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan öğrenciler temel bazı biyopotansiyel sinyallerini ölçme becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniğinde kullanılan bazı EKG devreleri konusunda uygulama yapma becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan öğrenciler tıp elektroniğinde kullanılan bazı filtre devreleri konusunda uygulama yapma becerisi kazanırlar.
Bu dersi alan öğrenciler temel bazı tıp elektroniği devrelerinin bilgisayarda benzetim programları ile analizini başlangıç seviyede yapabilecek düzeye

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel ölçü aletlerinin kullanılmı.
2. Hafta  Bilgisayarda benzetim programlarının kullanılması.
3. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan farksal yükselteç tasarımı ve uygulaması.
4. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan histerisizli karşılaştırıcı tasarımı ve uygulaması.
5. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan enstrümantasyon yükselteci tasarımı ve uygulaması.
6. Hafta  Enstrümantasyon yükselteci ile EKG ölçüm uygulaması.
7. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan sağ bacak sürücü devreli yükselteç tasarımı ve uygulaması.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan Logaritmik yükselteç tasarımı ve uygulaması.Solunum Frekans Ölçümü.
10. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan aktif alçak geçiren filtre tasarımı ve uygulaması.
11. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan aktif yüksek geçiren filtre tasarımı ve uygulaması.
12. Hafta  Tıp elektroniğinde kullanılan aktif bant geçiren filtre tasarımı ve uygulaması.
13. Hafta  Proje devrelerinin testlerinin yapılması.
14. Hafta  Proje devrelerinin testlerinin yapılması.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Laboratuvar ders notları 2. E. Yazgan, M.Korürek, “Tıp Elektroniği”, ITU yayınları, Elektrik-Elektronik Fakültesi, yayın no:1574, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
37
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X