GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HABERLEŞME SİSTEMLERİ LAB./EE323
Dersin Adı: HABERLEŞME SİSTEMLERİ LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
    Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
    Doç. Dr. Murat YÜCEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
    http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel   http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci temel haberleşme elemanlarını ve simülasyonlarını bilir.
Bu dersi alan öğrenci temel ölçü aletlerini kullanır.
Bu dersi alan öğrenci aktif filtre tasarlar.
Bu dersi alan öğrenci osilatör tasarlar.
Bu dersi alan öğrenci genlik modülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenci genlik demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenci frekans modülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenci frekans demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenci faz kilitlemeli çevrim devrelerini kurar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Deneysel uygulamalar.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Haberleşme Sistemleri 1
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Elektronik 1, 2
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Laboratuvar kuralları ile temel haberleşme elemanlarının tanıtılması.
2. Hafta  Temel ölçü aletlerinin tanıtılması.
3. Hafta  Aktif Filtre uygulamaları.
4. Hafta  Aktif Filtre uygulamaları.
5. Hafta  RC Osilatör uygulamaları.
6. Hafta  Frekans sentezleyici
7. Hafta  Genlik modülatörü
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Taşıyıcısı bastırılmış çift yan bant modülasyonu
10. Hafta  Tek yan band modülasyonu
11. Hafta  Genlik demodülatörleri
12. Hafta  Frekans modülatörü
13. Hafta  Frekans demodülatörü
14. Hafta  Faz kilitlemeli çevrim devreleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Murat Yücel, “Deney Föyleri”. Louis E. Frenzel, “Experiments Manual for Principles of Electronic Communication Systems”, McGraw Hill”.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
37
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X