GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENERJİ DAĞITIMI/EE-462
Dersin Adı: ENERJİ DAĞITIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Erdal IRMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/erdal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Enerji Dağıtımı konusunda mesleki bilgi ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
Dağıtım şebekelerinin işletilmesi için gerekli bilgiye sahip olma
Dağıtım şebeke koruması becerisine ve bilgisine sahip olma
Elektrik dağıtımında şebekelerinde iletken kesiti, gerilim düşümü, kısa devre hesaplarını yapabilme
Güç faktörü düzeltme bilgisine sahip olma,
Dağıtım şebekelerinde kullanılan değişik araç ve gereçlerin yapısı ve çalışmasını öğrenme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse Giriş, Tanımlar ve Terminoloji, Türkiye'de Elektrik Enerjisi Mevcut Durumu
2. Hafta  Standart Gerilimler, İletkenler, Elektriksel Hat Sabitleri, Elektrikte Güç, DA Hatlarında Gerilim Düşümü Hesapları
3. Hafta  Bir Fazlı AA Hatlarda Gerilim Düşümü, Bir Fazlı AA Hatlarda Güç Kaybı, Örnek Problem Çözümleri
4. Hafta  Üç Fazlı AA Hatlarda Gerilim Düşümü, Üç Fazlı AA Hatlarda Güç Kaybı, Örnek Problem Çözümleri
5. Hafta  Endüktif Yüklü OG Hatlarda Gerilim Düşümü, Kapasitif Yüklü OG Hatlarda Gerilim Düşümü, Örnek Problem Çözümleri
6. Hafta  DA Şebeke Kesit Hesapları, Bir Fazlı Şebeke Kesit Hesapları, Üç Fazlı AA Şebeke Kesit Hesapları, Orta Gerilim Şebeke Kesit Hesapları, Örnek Problem Çö
7. Hafta  DA Şebeke Kesit Hesapları, Bir Fazlı Şebeke Kesit Hesapları, Üç Fazlı AA Şebeke Kesit Hesapları, Orta Gerilim Şebeke Kesit Hesapları, Örnek Problem Çö
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Açık Şebekelerde (Dallı Şebeke) Gerilim Düşümü ve Kesit Hesapları, Kapalı Şebekelerde (Ağ Şebeke) Gerilim Düşümü ve Kesit Hesapları, Örnek Problem Çöz
10. Hafta  Eşit Gerilimli İki Noktadan Beslenen Hatlar, Farklı Gerilimli İki Noktadan Beslenen Hatlar, Ring Hatlar, Örnek Problem Çözümleri
11. Hafta  Kısa Devre Hesapları, Kısa Devre Sebepleri, Etkileri, Kısa Devre Türleri
12. Hafta  Başlangıç Kısa Devre Akımının Hesabı, Darbe Kısa Devre Akımının Hesabı, Simetrik Açma Akımının Hesabı, Uygun Kesici Tayini, Örnek Problem Çözümleri
13. Hafta  Orta Gerilim Şebekelerinde Kompanzasyon, Tüketici Yük Kompanzasyon Hesapları, OG Hatlarda Faz Kompanzasyonu Hesapları, Örnek Problem Çözümleri
14. Hafta  Yeni Nesil Dağıtım Sistemleri, Akıllı ve Mikro Şebekeler
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Doç. Dr. Erdal Irmak, “Enerji Dağıtımı Ders Notları”, http://www.websitem.gazi.edu.tr/erdal 2) İsmail Kaşıkçı, “Elektrik Tesislerinde Kısa Devre Hesapları ve Uygulamaları IEC 60 909”, Birsen Yayınevi, 2007. 3) “Türkiye Elektrik Enerjisi 10 Yıllık Üretim Kapasite Projeksiyonu Raporu”, Online Kaynak (www.epdk.org.tr), (Her yarıyıl başında EPDK’nın yayınladığı düzenli raporlar üzerinden güncellenecektir) 4) Prof. Dr. Nariman Şerifoğlu, “Elektrik Enerji Sistemleri Cilt 1: Sürekli Çalışma Durumları”, Papatya Yayıncılık, 2003. 5) Yetkin Saner, “Güç Dağıtımı”, Birsen Yayınevi 6) Doç. Dr. Fahri Okan Pekiner, “Enerji Dağıtımı Ders Notları”, Yıldız Teknik Üniversitesi, Elektrik Mühendisliği Bölümü, http://www.yarbis.yildiz.edu.tr/pekiner 7) Doç. Dr. Bora Alboyacı, “Enerji Dağıtımı Ders Notları”, Kocaeli Üniversitesi, Elektrik Mühendisliği Bölümü, http://akademikpersonel.kocaeli.edu.tr/alboyaci/ 8) Ali Keyhani, “Yenilenebilir Enerji Sistemlerinde Akıllı Şebeke Tasarımı”, Wiley-IEEE Pres
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
5
5
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X