GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL ELEKTRİK MAKİNELERİ/EE-452
Dersin Adı: ÖZEL ELEKTRİK MAKİNELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. GÜNGÖR BAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gunbal/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunbal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir-fazlı asenkron motorların çalışma prensibini bilir
Bir-fazlı asenkron motorların hız-moment karakteristiklerini, eşdeğer devrelerini bilir
Bir-fazlı asenkron motorların çeşitleri ve özelliklerini bilir
Gölge kutuplu bir-fazlı asenkron motorları ve özelliklerini bilir
Universal motorları ve özelliklerini bilir
Adım motorlarını, tiplerini ve özelliklerini bilir
Fırçasız DA motorları ve özelliklerini bilir
Kalıcı mıknatıslı senkron makinaları (PMSM) ve özelliklerini bilir
Anahtarlamalı relüktans makinaları (ARM) ve özelliklerini bilir
farklı motorları karşılaştırabilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Elektrik Makinaları I ve II, Güç elektroniği
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir-fazlı asenkron motorlara giriş
2. Hafta  Bir-fazlı asenkron motorların hız-moment karakteristikleri
3. Hafta  Bir-fazlı asenkron motorların eşdeğer devreleri
4. Hafta  Bir-fazlı asenkron motorların çeşitleri
5. Hafta  Bir-fazlı asenkron motorların çeşitleri ve özellikleri
6. Hafta  Gölge kutuplu bir-fazlı asenkron motorları
7. Hafta  Universal motorlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Adım motorlarının tanıtılması
10. Hafta  Adım motorlarının sürme teknikleri
11. Hafta  Fırçasız DA (BLDC) motorların tanıtılması
12. Hafta  Kalıcı mıknatıslı senkron makinaların (PMSM) tanıtılması
13. Hafta  Anahtarlamalı relüktans makinaların (ARM) tanıtılması
14. Hafta  BLDC, PMSM ve SRM'ların karşılaştırılması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1.Bal G. (2014), Özel Elektrik makinaları, Seçkin Yayınevi,5. Baskı, Ankara 2.Sen P.C. (1997), Principles Of Electric Machines And Power Electronics, Second Edition 3.Mohamed E. El-Hawary, Principles of Electric Machines with Power Electronic Applications, Wiley-IEEE Press, 2002 4.B. R. Gupta, V. Singhal, Fundamentals of Electric Machines, New Age Publishers, second eddition 5.S. J. Chapman, Electric Machinery Fundamentals, 6.Fitzgerald, A.E., Kingsley, Charles, Jr., Umans, Stephen D, Electric Machinery, McGraw-Hill, 6th edition, 2002 7.C.G. Veinott, J.E. Martin, Fractional and Subfractional Horsepower Electric Motors, McGraw-Hill Book Company, 1986 8. T. J. E. Miller, Electronic Control of Switched Reluctance Machines, Newness, 2001
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X