GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK MAKİNALARI-I/EE313
Dersin Adı: ELEKTRİK MAKİNALARI-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güngör BAL, Yrd. Doç. Dr. Orhan KAPLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/gunbal, websitem.gazi.edu.tr/site/okaplan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunbal@gazi.edu.tr, okaplan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Manyetik malzemelerin ve manyetik devrelerin davranışını tanıyabilir. DA makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini DA generatörlerinin çık
Transformatorların yapılarını ve çalışma prensiplerini Bir fazlı, çok fazlı, oto ve özel transformatorların yapıları, çalısma prensiplerini tanımlaya
Elektromekanik enerji dönüsüm prensipleri ve denklemlerini tanımlayabilir.
DA makinelerinin yapılarını, çalışma prensiplerini DA generatörlerinin çıkış karakteristklerini DA motorlarının hız-moment karakteristklerini DA mo





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  EE-315 Elektrik Makinaları LAB. I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Manyetik alan,manyetik alan kaynakları
2. Hafta  Manyetik devreler
3. Hafta  Transformatörler
4. Hafta  Bir fazlı, çok fazlı, ototransformatorları yapıları, çalısma prensipleri
5. Hafta  Transformatör baglantıları ve baglantı çesitleri
6. Hafta  Polarite tayini ve bağlantıları
7. Hafta  Transformatörlerin paralel baglanma sartları ve paralel baglantısı
8. Hafta  Transformatörlerin kayıpları
9. Hafta  Transformatorlarda kısa devre gerilim yüzdesi, regülasyon ve verim
10. Hafta  Elektromekanik enerji dönüsüm prensipleri
11. Hafta  Elektromekanik enerji dönüsüm dinamik denklemleri
12. Hafta  DA makineleri yapıları
13. Hafta  DA makinelerinin çalısma prensipleri, performansı
14. Hafta  DA makinelerinin kararlı durum analizi ve hız kontrolü
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güngör BAL, “Elektrik Makinaları I”, Seçkin yayınevi, Ankara S.J. Chapman, “Elektrik makinalarının temelleri” A.E. Fitzgerald, Charles Kingsley, Stephen D.Umans, “Elektrik Makineleri”
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
5
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
2
1
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X