GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK/İST-201
Dersin Adı: İSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğrenci işleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Öğrenci işleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Öğrenci işleri
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Olasılığın mühendislikteki yerini ve temel kavramları bilir.
Olasılığın tanımı ve çeşitlerini bilir
Rastgele süreçlere yaklaşım hakkında bilgi sahibi olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Birleşik ve koşullu olasılık. Bayes teoremi, Bağımsız olaylar ve Bernoilli denemeleri
2. Hafta  Rastgele değişken kavramı. Olasılık dağılımı ve yo-ğunluk işlevleri. Koşullu dağılım ve yoğunluklar
3. Hafta  Beklenen değerler, momentler ve karakteristik işlevler.
4. Hafta  Rastgele değişkenlerin dönüşümleri
5. Hafta  Çoklu rastgele değişkenler, birleşik dağılımı ve yoğun-luk işlevleri.
6. Hafta  Ara sınav
7. Hafta  Limit teoremleri. Çoklu rastgele değişkenler üzerinde işlemler.
8. Hafta  Rastgele sürecin tanımı. Bağımsızlık ve çeşitli dura-ğanlık biçimlerinin incelenmesi.
9. Hafta  Zaman ortalaması, istatiksel ortalama ve ergodiklik özilinti ve çaprazilinti işlevleri
10. Hafta  Gauss ve Poisson süreçleri.
11. Hafta  Güç izgesi ve çapraz güç izgesi
12. Hafta  Beyaz ve renkli gürültü.
13. Hafta  Spektral Yoğunluk
14. Hafta  Zamanla değişmeyen doğrusal sistemlerin rastgele süreçlere tepkisi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KAYNAKLAR Probability, Random Variables, and Random Signal Principles, Peebles, Jr., 4th Ed., McGraw-Hill Papolulis, A., Probability, Random Variables and Stochastic Processes, Mc Graw-Hill, 1991
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
2
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
1
3
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
93
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X