GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HABERLEŞME SİSTEMLERİ LAB-II/EE 324
Dersin Adı: HABERLEŞME SİSTEMLERİ LAB-II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat Yücel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muyucel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muyucel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler temel simülasyon programını kullanır.
Bu dersi alan öğrenciler örnekle ve tut devrelerini kurar.
Bu dersi alan öğrenciler PAM modülatörü ve demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenciler PWM modülatörü ve demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenciler PPM modülatörü ve demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenciler PCM modülatörü ve demodülatörü kurar.
Bu dersi alan öğrenciler sayısal modülasyon devrelerini kurar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Deneysel kurulum
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Haberleşme Sistemleri Lab. 1
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Haberleşme Sistemleri 1, Haberleşme Sistemleri Lab. 1,
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel simülasyon programının tanıtılması.
2. Hafta  Örnekle ve tut devreleri
3. Hafta  PAM modülatörü ve demodülatörü
4. Hafta  PWM modülatörü ve demodülatörü
5. Hafta   PPM modülatörü ve demodülatörü
6. Hafta  PCM modülatörü ve demodülatörü
7. Hafta   Hat kodlayıcılar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  ASK modülasyonu
10. Hafta  FSK modülasyonu
11. Hafta  PSK modülasyonu
12. Hafta  QPSK modülasyonu
13. Hafta  Telafi
14. Hafta  Telafi
15. Hafta  Final Sınavı.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Experiments manual for principles of electronic communication systems / Louis E. Frenzel. Boston : McGraw-Hill, c2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
37
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X