GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK LAB-II/EE 208
Dersin Adı: ELEKTRONİK LAB-II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mustafa BURUNKAYA, Doç.Dr. Murat YÜCEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bmustafa
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bmustafa@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler BJT'lerin özel bağlantılarını bilir.
Bu dersi alan öğrenciler FET devrelerini kurar.
Bu dersi alan öğrenciler BJT ve FET'lerin frekans analizini yapar.
Bu dersi alan öğrenciler güç yükselteçlerini kurar.
Bu dersi alan öğrenciler Op-Amp devrelerini kurar.
Bu dersi alan öğrenciler güç kaynağı tasarlar.
Bu dersi alan öğrenciler güç kaynağının ölçümlerini yapabilir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel malzeme ve ekipmanın tanıtılması, Temel ölçü aletlerinin kullanılmı
2. Hafta  Ortak emiterli ses yükselteci
3. Hafta  Darlington bağlantılı yükselteç
4. Hafta  FET karakteristikleri ve çalışması
5. Hafta  JFET'in DC'de çalışması
6. Hafta  B sınıfı yükselteçler
7. Hafta  C sınıfı yükselteçler
8. Hafta  Transistörlerin frekans cevapları
9. Hafta  İşlemsel yükselteç uygulamaları (Eviren, evirmeyen)
10. Hafta  Türev Alıcı
11. Hafta  İntegral Alıcı
12. Hafta  Doğultmaçlar
13. Hafta  Seri Gerilim regülatörü
14. Hafta  Voltaj regülatörleri ve ölçümleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Boylestad R., Nashelsky L, 2011,Prentice-Hall, Palme Yayınevi 2. Laboratuvar ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
9
100
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
37
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X