GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ ELEKTRONİĞİ LAB.-I/EE319
Dersin Adı: GÜÇ ELEKTRONİĞİ LAB.-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. İbrahim SEFA Doç.Dr. Mahir DURSUN Doç.Dr. Necmi ALTIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mdursun , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/isefa , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/naltin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mdursun@gazi.edu.tr ,isefa@gazi.edu.tr , naltin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler bir bilgisayar paket program ile güç elektroniğinde benzetim becerisi kazanmasını sağlar.
Öğrenciler güç elektroniğinde yagın kullanılan Pspice yazılımını kullanmayı öğrenir.
Öğrenciler, Diode,Thyristor, BJT, Mosfet ve IGBT gibi elemanların üretici kataloglarını incelemeyi ve tasarım için gerekli doğru ürünü seçmeyi öğrenir
Tasarım ve deneyi yapabilmeyi ve sonuçlarını yorumlamayı öğrenir.
Mühendislik problemlerini, tanımlamayı, formüle etmeyi ve çözmeyi öğrenir.
Mühendislik uygulaması için modern araçları ve teknikleri kullanmayı öğrenir.
Benzetim ve deney sonuçlarını rapor etmeyi öğrenir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Güç Elektroniği Lab 2
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir fazlı yarım dalga kontrolsüz doğrultucu deneyi, Bir fazlı tam dalga kontrolsüz doğrultucu deneyi
2. Hafta  Pspice ile Simülasyon, temel AC, DC ve tarama analizi
3. Hafta  Pspice ile Simülasyon: Güç elektroniği deneyleri, bir fazlı doğrultucular, Üç fazlı doğrultucular.
4. Hafta  Pspice ile Simülasyon: R, RL, RC yükleri ile bir ve Üç fazlı doğrultucuların simülasyonu. AA ve DC reaktör Etkisi
5. Hafta  Bir Fazlı ve Üç Fazlı kontrollü doğrultucu deneyi
6. Hafta  Simülink ile doğrultucuların simülasyonu.
7. Hafta  Üç fazlı tam dalga kontrollü doğrultucu deneyi, Doğrultucu çıkışında R, RL, RC yükler
8. Hafta  Üç fazlı tam dalga kontrollü doğrultucu ile DC motor çalıştırma deneyi.
9. Hafta  Bir fazlı AA gerilim regülatörü deneyi
10. Hafta  Buck güç dönüştürücüsü deneyi
11. Hafta  Boost güç dönüştürücüsü deneyi
12. Hafta  Buck-boost güç dönüştürücüsü deneyi
13. Hafta  Bir Fazlı Evirici deneyi
14. Hafta  Üç fazlı evirici deneyi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Introduction to PSpice using OrCAD for circuits and electronics • Power Electronics, Lander, 3rd. Ed., Mc Graw Hill • Power Electronics: Converters, Applications and Design, Mohan, Undeland and Robbins, 2nd Ed., John Wiley and Sons • Power Electronics: Circuits, Devices and Applications, M. Rashid, Prentice Hall • Elements of Power Electronics, Philip T. Krein, Oxford university pres
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
37
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X