GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2018 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ/EE-103
Dersin Adı: ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. GÜNGÖR BAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gunbal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunbal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mühendislik tarihi, EEM bölümü derslerini anlama
Mühendislik mesleğini anlama
Elektrik Elektronik Mühendisliğini ve çalışma alanlarını anlama
Mesleki etik sorumluluk anlayışına sahip olma
Hayat boyu, sürekli öğrenmenin önemini kavrama ve uygulayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Üniversite, Fakülte ve Bölümün Tanıtılması
2. Hafta  Mühendisliğin ve Elektrik Mühendisliğinin tanımı, Çalışma Alanları, Diğer Mühendislik Alanları ve Girişimcilik
3. Hafta  Elektrik Mühendislerinin Uzmanlıkları
4. Hafta  Mühendislik Etiği
5. Hafta  Bölüm müfredat programı ve eğitimin açıklanması
6. Hafta  Bölüm Akademik Kadrosu ve Laboratuvarların tanıtımı
7. Hafta  Elektrik Mühendisleri için Mühendislik Araçları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Mühendislik Problemlerini çözme ve tasarım
10. Hafta  Mühendislik kariyeri, Mühendislik hayatı, Akademik hayat becerileri
11. Hafta  Bölümüm Staj ve İş Yeri Eğitimi uygulamasının tanıtılması
12. Hafta  Bölüm öğretim üyelerinin öğrencileri dersleri ve araştırmaları hakkında bilgilendirmesi
13. Hafta  Bölüm öğretim üyelerinin öğrencileri dersleri ve araştırmaları hakkında bilgilendirmesi
14. Hafta  Kamu ve özel sektörden uzmanların deneyimlerini öğrencilerle paylaşması
15. Hafta  Kamu ve özel sektörden uzmanların deneyimlerini öğrencilerle paylaşması
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Charles B Fleddermann (Çev. Erhan Akın), Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Nobel yayınevi, 2.Baskı, 2013 James L. Adams (Çev. Cem Soydemir), Bir Mühendisin Dünyası, TÜBİTAK, 1999 Seyhan Uygur Onbaşıoğlu, Mühendislik Etiği, Doğa Yayıncılık, İstanbul, 2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanındaki bilimsel sorunları belirleme ve tanımlama.X
2
Mühendislik alanındaki bilimsel sorunları modelleme ve çözme becerisini edinme.X
3
Elektriksel bir sistemi ve elemanlarını çözümleme, tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinme.X
4
Mühendislik uygulamaları için gereken modern teknik ve araçları kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme, deney tasarlama, uygulama, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinme.X
5
Bilgiye erişebilme yöntemini bilme ve bu amaçla literatür araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, disiplinli çalışma gruplarına uyum gösterebilme toplulukta etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni, Türkçe sözlü/yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma.X
6
Mesleki ve etik sorumluluklarını bilme, proje yönetimi, alan uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma.X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinme; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olma.X
8
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının, yurdumuz ve insanlığın yararına kullanılması gerektiğini bilme, çalışmalarının toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma.X
9
Girişimci ve yenilikçi anlayışa sahip aktif biri olma.X
10
Projelendirme ve proje sonuçlarını yaygınlaştırabilme.X