GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON/FTR411
Dersin Adı: ENDÜSTRİDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Arş. Gör. Müşerrefe Nur KELEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  https://websitem.gazi.edu.tr/site/muserrefe
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muserref-1@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstride farklı alanlarda çalışan kişileri değerlendirebilme
Kişiyi işe uygun hale getirme ve uygun işyeri adaptasyonları yapabilme
Mesleki rehabilitasyona yönelik değerlendirme yapabilme ve hedef belirleyebilme
Oluşabilecek kümülatif travma sonrası problemleri bilip onlara uygun tedavi yaklaşımlarında bulunma becerisini kazanabilme
Kişinin sahip olduğu ve edindiği bilgiler çerçevesinde fizyoterapi programını planlayabilme
Organizasyon kapasitesi kazanma, problem çözme ve karar verme becerisini geliştirebilme
Ev rehabilitasyonu için gerekli değerlendirme becerisini kazanma
Ergonomik analiz yapabilme
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. Öğrenciler yönetmelikte belirtilen devam zorunluluğuna uymalı, ders içinde tartışmalarda aktif rol almalıdır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstride Fizyoterapi’nin Tanım
2. Hafta  Mesleki Rehabilitasyonun Tanımı, Ekipler
3. Hafta  Mesleki Rehabilitasyonda Değerlendirme
4. Hafta  Mesleki Rehabilitasyonda Değerlendirme
5. Hafta  Mesleki Rehabilitasyonda Eğitim
6. Hafta  İş ile İlişkili Yaralanmalara Yol Açan Faktörler
7. Hafta  Ergonomiye Giriş, Ergonominin Kullanıldığı Alanlar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Farklı Meslek Gruplarında Karşılaşılan Mesleki Hastalıklar
10. Hafta  Endüstriyel Yaralanmaları Önleyici Ergonomik Yaklaşımlar
11. Hafta  Kümülatif Travmalar Sonrası Görülebilen Yumuşak Doku Problemleri
12. Hafta  İş Analizi Ve Çalışma Kapasitesinin Değerlendirilmesi
13. Hafta  Bel Sağlığını Koruma Programları
14. Hafta  Boyun Sağlığını Koruma Programları
15. Hafta  Özürlüler İçin Ev Düzenlemeleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Mike Burke: Applied Ergonomics Handbook, Lewis Publisher, CRC Pres LLC, U.S. 1992. 2. Bridger R.S.: Introduction to Ergonomics, Int. Ed., McGraw Hill, Inc, Singapore, 1995. 3. Bulluck, M.I.: Ergonomics the physiotherapist in the workplace, Churchill Livingstone, New York, 1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili temel kavram ve terminolojiyi bilir ve bu bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır.X
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.X
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.X
4
Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur.X
5
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.X
6
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.X
7
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.X
9
Kendi alanının yanısıra, alan dışı konularda da kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sosyal ilişkileri yönlendirir, farklı normları eleştirel bakış açısıyla inceleyebilir.X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilerlemeleri değerlendirerek içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.X
12
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır.X
13
Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser.X
14
Hayat boyu öğrenme prensibini benimser ve alanı ile ilgili yüksek lisans ve doktora eğitiminin önemini bilir.X