GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAMERA SANATLARI 2/RES 418
Dersin Adı: KAMERA SANATLARI 2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Kurtuluş Özgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kozgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   kozgen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin kameraman olmanın ötesine geçip görüntü yönetmeni olma aşamasındaki tarihsel, kuramsal ve uygulamalı yöntemle bilgi edinebilmeleri
Sinematografi tarihinin ve ulusal sinematografi tarihinin öğretilmesi.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sinematografi Tarihi I: Amerikan Sinematografi Tarihi ve Görüntü Yönetmenleri
2. Hafta   Sinematografi Tarihi II: Avrupa Sinematoggrafi Tarihi ve Görüntü Yönetmenleri
3. Hafta   Görüntü Yönetmeni Kimdir, Ne iş Yapar, Ekip
4. Hafta  Sinematografi Kuramı I: Çerçeveleme, Kadraj
5. Hafta  Sinematografi Kuramı II: Kompozisyon ( Yüzey, Alan Derinliği, Perspektif)
6. Hafta  Sinematografi Kuramı III: Işık ve Gölge
7. Hafta   Ara Sınav
8. Hafta  Sinematografide Yeni Teknikler: HD Sinematografi, 3D Sinematografi
9. Hafta   Çekim Ekibi: Kamera Ekibi
10. Hafta  Çekim Ekibi: Işık Ekibi, Set ekibi
11. Hafta   Atelye Çalışması: Sahneleme
12. Hafta  Atelye Çalışması: Kompozisyon ( Derinlik, Yüzey, Işıklandırma)
13. Hafta  Alelye Çalışması: Dramaturji ve Oyunculuk
14. Hafta  Proje
15. Hafta  Proje
16. Hafta  Proje
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Blain Brown, Sinematografi, İstanbul, Hill Yayınları, 2008 Şerif Güngör, Sinemada Görüntü Yönetmeni, İstanbul, Kitle Yayıncılık, 2004 Blain Brown, Sinema ve Videoda Işıklandırma, İstanbul, Hill Yayınları,2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
70
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanır.X
2
Profesyonel standartlar düzeyinde bir sanat donanımına sahip olur.X
3
Alanında gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirir.X
4
Alanında kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Öğrenciler kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.X
6
Öğrenciler hem bağımsız düşünebilen donanımlı sanatçı adayları; hem de katılımcı, paylaşımcı, anlayış ve kültür farklılıklarına duyarlı, aydın bireyler olarak yetişir.X
7
Sanatçı adayları gözlem ve çözümleme yapabilir, çok boyutlu düşünebilir.X
8
Öğrenciler, sanat, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazanır.X
9
Öğrenci kendini gerçekleştirebilme,çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşır.X
10
Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilen, akademik araştırmalara öncelik veren,bu birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştıran öğrenciler yetişir.X
11
Sanatsal yaratıcılıkta,hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavrar.X