GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ:VİDEO KURGU II/GIT 404
Dersin Adı: SEÇMELİ:VİDEO KURGU II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Kurtuluş Özgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kozgen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kozgen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Video Kurgu dersi, Televizyon ve Sinemanın kurucu unsuru olan görsel öykü anlatımının ana unsuru, "kurgu" sürecinin aktarılması
Uygulama bağlamında ise dijital kurgu sistemlerini öğretmeyi hedeflemektedir. Hızla değişen ve dönüşen teknoloji,sinema medya dünyasını da etkilemişti







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Video Kurgu I Dersini almış olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  VIDEONUN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ
2. Hafta  ANALOG VIDEO SİSTEMLERI
3. Hafta  SES AKTARIM ELEMANLARI GORUNTU AKTARIM ELEMANLARI
4. Hafta  SAYISAL VIDEO SISTEMLERI SD, HDV, HD SİSTEMLER
5. Hafta  SAYISAL SES SAYISAL SES KURGUSU INTERLACE, PROGRESSIVE GORUNTULER
6. Hafta  KURGU TÜRLERİ
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / EDIUS
9. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / EDIUS
10. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / EDIUS
11. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / AFTER EFFECTS
12. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / AFTER EFFECTS
13. Hafta  NLE (NON_LINEAR) EDITING / AFTER EFFECTS
14. Hafta  EDITING PROJECT (SHORT FILM)
15. Hafta  EDITING PROJECT (SHORT FILM)
16. Hafta  EDITING PROJECT (SHORT FILM)
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  * Sinema ve TVde Görüntü Kurgusu çev: Semir Aslanyürek / Aleksey G. Sokolov * Sinemada diyalektik kurgu, İstanbul: Beykent Üniversitesi, 2008 / Asiltürk, Cengis T. *Sinemanın Beş Temel Ögesi,çev.Hakan Gürses, Ankara: İmge Kitapevi Yayınları, 2002 / Joseph V. Mascelli, Bir Film Nasıl Okunur? Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı, çev. Ertan Yılmaz. İstanbul: Oğlak Yayınları, 2001./ James Monaco,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Kısa Film Projesi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
6
4
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
135
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X