GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: KALİGRAFİ/GIT 203
Dersin Adı: SEÇMELİ: KALİGRAFİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Özden Pektaş Turgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozdenp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozdenp@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kaligrafinin tanımı ve tipografiden farklı kullanımının öğrenilmesi
Kaligrafinin estetik yönlerinin kullanımının öğrenilmesi
Kaligrafide kullanılacak malzeme bilgisinin kazanılması
Özgün malzemeler ile estetik endişeleri ön planda tutan çalışmaların üretilmesi
Farklı teknikler ile kaligrafik kompozisyon
Siyah&beyaz ve renkli kaligrafik kompozisyon becerisinin kazanılması
Kaligrafik metin ve görsel elemanların bir arada kullanıldığı kompozisyon becerisinin gelişmesi


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amacı ve çalışma sistemi
2. Hafta  Kaligrafinin tanımı, tarihçesi ve kullanım alanları
3. Hafta  Malzemeyi tanima, uygulama örnekleri
4. Hafta  Siyah&beyaz harf kompozisyonları
5. Hafta  Siyah&beyaz harf kompozisyonları
6. Hafta  Siyah&beyaz metin düzenlemeleri
7. Hafta  Siyah&beyaz metin düzenlemeleri
8. Hafta  Renkli Kaligrafik Kompozisyon Düzenlemeleri
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Renkli Kaligrafik Kompozisyon Düzenlemeleri
11. Hafta  Renkli Kaligrafik Kompozisyon Düzenlemeleri
12. Hafta  Kaligrafi ve Karışık Teknik Uygulamaları
13. Hafta  Kaligrafi ve Karışık Teknik Uygulamaları
14. Hafta  Kaligrafik Metin ve Görsel Kompozisyon Uygulamaları
15. Hafta  Kaligrafik Metin ve Görsel Kompozisyon Uygulamaları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  First Steps Calligraphy, Don Marsh, North Light Boks, 1996 Calligraphy Masterclass: A Complete Guide with Ten Stylish Projects, Mary Noble- Rachel Yallop - Eleanor Van Zandt, Watson-Guptill, 2000 Lettering Arts, Fink Joanne, Kastin Judy, Hong Kong: PBC, 1993
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X