GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: 3 BOYUTLU MODELLEME/GIT 304
Dersin Adı: SEÇMELİ: 3 BOYUTLU MODELLEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Serdar Südor
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.serdarsudor.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zargan17@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersin temel amacı, 3 boyutlu modelleme ve görselleştirmeye giriştir.
Ders öğrenciye, terminoloji ve 3 boyutlu modelleme hakkında temel prensipleri kazandırır.
Öğrenciler bir 3 boyutlu sahneyi gerekli araçlar kullanarak modelleme ve kaplama adımlarını gerçekleştirirler.
Öğrenciler 3 boyutlu bir sahneyi, temel ışıklandırma kurallarına uyarak, basit bir kamera hareketini de kapsayan şekilde canlandırabilr.
Öğrenciler oluşurdukalrı 3d modeli diğer programlarla etkileşimli bir biçimde kullanarak elde edecekleri görsellere zenginlik katabilirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu derste eğitim bilgisiyar lab. yüz yüze ve bilgisayar başında şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  3B Üzerine Genel Bilgiler ve 3DS Max ve kullanım alanları ve amaçları.
2. Hafta  3DS Max Kullanıcı Arayüzü
3. Hafta  Temel İş Akış Prensipleri
4. Hafta  Modellemenin Temelleri:
5. Hafta  Editable Mesh, Editable Poly ve Spline Modelleme
6. Hafta  SubDivision Modelleme
7. Hafta  Proje 1
8. Hafta  Proje 1 - devam
9. Hafta  Proje 1 - teslim
10. Hafta  Animation
11. Hafta  Işığa Giriş ve 3DS Max’de Işık Kullanımı
12. Hafta  Kaplamalar
13. Hafta  Render motorları ve kullanım alanları
14. Hafta  Proje 2
15. Hafta  Proje 2 - devam
16. Hafta  Proje 2 - teslim
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Zorunlu yada önerilan kaynak bulunmmuyor.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ders için staj zorunlu degildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X