GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ:MODELAJ I/RES 215
Dersin Adı: SEÇMELİ:MODELAJ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.gör. Atanas KARAÇOBAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/akaracoban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akaracoban@gazi.edu.tr; atanaskaracoban@yahoo.com; tanaskaracoban@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç 1 SANATTA ANATOMİ ve DESEN ÇALIŞMALARI yapabilme
Ö.Ç. 2 – Heykelde oran-orantı, hacim konularını kavrayabilme
Ö.Ç. 3- Üç boyutu kavrayabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders çalıştay şeklinde işlenmektedir. ilk saat öğretmen anlatıp uyguluyor, sonraki üç saat öğrenciler uygulamaya geçer.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Desen, Temel tasarım gibi Görsel Sanat alanında geliştiren dersler önerilebilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Modelaja giriş. Malzeme tanıtımı.
2. Hafta  Desen anlatımı ve uygulama gösterisi.
3. Hafta  Portre kabartma anlatımı ve uygulama gösterisi.
4. Hafta  Modelden üç basamaklı uygulaması. (üç planda siluet)
5. Hafta  Modelden üç basamaklı uygulaması. (üç planda siluet) devam.
6. Hafta  Modelden üç planlı kabartma uygulaması.
7. Hafta  Modelden üç planlı kabartma uygulaması devamı
8. Hafta  Modelden üç planlı kabartma uygulaması devamı ve Vize değerlendirmesi.
9. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden)
10. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun devamı.
11. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun devamı.
12. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun devamı.
13. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun devamı
14. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun devamı
15. Hafta  Model olarak "otoportre" uygulaması (aynadan ve resimlerden) kurallara uygun tamamlanması
16. Hafta  Final değerlendirmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anatomi kitapları, heykel eğitimi kitapları,v.b.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösteri, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Desen ve kili şekillendirme uygulamaları.Staj yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
8
32
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
6
6
36
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
168
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X