GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ:İLLÜSTRASYON/GIT 203
Dersin Adı: SEÇMELİ:İLLÜSTRASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Zeynep Pehlivan Baskın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/zeyneppehlivan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zeyneppehlivan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Metin ve resimleme ilişkisini çözümleyebilme
İllüstrasyon teknikleri konusunda yetkinleşebilme
Uygulama çalışmaları, teknik beceri ve konsept üretmede gelişebilme
Kişisel illüstratif dili oluşturabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Temel Tasarım I ve II derslerini almış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Temel Tasarım, Desen, Dijital İllüstrasyon
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği hakkında açıklamalar, örneklerin incelenmesi, malzeme tanıtımı.
2. Hafta  Manuel illustrasyon tekniklerinin anlatılması ve örneklerin incelenmesi (Sunuş 1) . Proje 1: 2 farklı açıdan karakter yaratma çalışması. (Malzeme
3. Hafta  Manuel illustrasyon örneklerinin incelenmesine devam ve İllustrasyonun kullanıldığı alanların incelenmesi – (Sunuş 2) . Proje 1’e verilen
4. Hafta  Proje 1’in verilen kritikler çerçevesinde tamamlanması.
5. Hafta  Kolaj ve karışık teknikle Proje 2’nin derste uygulanması. (Malzemeler: Kolaj için mat yada parlak, renkli ve siyah beyaz kağıt, akrilik ve guaj
6. Hafta  Proje 2’ye verilen kritikler çerçevesinde devam edilmesi.
7. Hafta  Proje 2’nin sonuçlandırılması.
8. Hafta  Proje 3’e başlanması.
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Proje 3’e verilen kritikler çerçevesinde tamamlanması.
11. Hafta  Proje 4: Proje konusunun verilmesi
12. Hafta  Proje 4’ya devam edilmesi.
13. Hafta  Proje 4’ün teslimi. Proje 5’ya başlanması.
14. Hafta  Proje 5’ya devam edilmesi.
15. Hafta  Proje 5’ya devam edilmesi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Illustrating Children’s Books – Creating Pictures for Publication – Martin Salisbury- Quarto Publishing –London: 2005 The Illustrator’s Guide to Law and Business Practice – Simon Stern, AOI , London: 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama, Alıştırma, Projelendirme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
5
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
8
3
24
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X