GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROJE 2/GİT 202
Dersin Adı: PROJE 2
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Melda Öncü Yıldız
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/m.oncu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.oncu(at)gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir kavram ya da kurum için amblem ve logotype oluşturabilme
Aynı kavram ya da kurum için gerçekleştirilen farklı tasarım elemanları arasında dil bütünlüğü oluşturabilme
İçerik ve biçim ilişkisinin önemini kavrayabilme
Görsel tasarımın temel elemanlarını verilen konular için dengeli ve doğru bir şekilde kullanarak etkili kompozisyonlar oluşturabilme
Kurum kimliğini, kuruma ve hedef kitleye uygun bir şekilde tasarlayabilme.
Etkili görseller ve sloganlar üreterek, bir kurum için reklam kampanyası gerçekleştirebilme.
Çalışmaların manuel eskizlerini bilgisayar programları aracılığıyla orjinal ürüne dönüştürme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Amblem ve Logotype tasarımı
2. Hafta  Amblem ve Logotype tasarımı
3. Hafta  Amblem ve Logotype tasarımı
4. Hafta  Antetli grubu tasarımı (antetli kağıt, kartvizit, zarf ve dosya)
5. Hafta  Antetli grubu tasarımı (antetli kağıt, kartvizit, zarf ve dosya)
6. Hafta  Antetli grubu tasarımı (antetli kağıt, kartvizit, zarf ve dosya)
7. Hafta   Araç giydirme tasarımı
8. Hafta  Afiş ve Billboard tasarımı
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Afiş ve Billboard tasarımı
11. Hafta  Gazete ve dergi ilanı tasarımı
12. Hafta  Gazete ve dergi ilanı tasarımı
13. Hafta  Kurum personelinin giysisi için kurum kimliği uygulaması
14. Hafta  Kurum Kimliği El Kitabı tasarımı
15. Hafta  Kurum Kimliği El Kitabı tasarımı
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
5
70
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
8
112
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
254
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
10.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X