GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL TASARIM 2/TSEG 104
Dersin Adı: TEMEL TASARIM 2
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Dr. Dilek AKBULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dilekakbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   dilekakbulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Renk duyarlılığının kazanılması.
Görsel anlatım ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  TSE 103
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Değer
3. Hafta   Renk teorisi
4. Hafta   Renk teorisi
5. Hafta  Renk uygulamaları
6. Hafta  Renk uygulamaları
7. Hafta  Kolaj
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Proje 1
10. Hafta  Proje 1
11. Hafta  Proje 2
12. Hafta  Proje 2
13. Hafta  Proje 2
14. Hafta  Final projesi
15. Hafta  Final projesi
16. Hafta  Final projesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Wong, W., 1993. Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York. 2- Öztuna, Y. 2007. Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık. İstanbul. 3- Zelanski, P., Fiscer, M.P., 1995. Design Principles and Problems, Fort Worth: Harcourt Brace. 4- Pentak, D., Lauer, S., 2000, Design Basics, Fort Worth, Harcourt Brace. 5- Itten, J., 1970. Elements of Color. Wiley. Indianapolis. 6- Südor, G., 2006. Temel Sanat Eğitimi. Tiglat Matbaacılık. İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X