GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DESEN 2/TSEG 106
Dersin Adı: DESEN 2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Mehtap BİNGÖL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mpazarlioglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehtappazarlioglu@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Desende kompozisyon çözümlerine sahip olabilme.
Desende farklı materyal ve medyum kullanabilme
Öğrencilerin hertürlü method ile kendilerini çizimle ifade edebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Desende Kompozisyon Temelleri
2. Hafta  Desende Kompozisyon Temelleri
3. Hafta  Canlı modelden desen (Desende Oran-Orantı)
4. Hafta  Canlı modelden desen (Desende Oran-Orantı)
5. Hafta  Canlı modelden desen (Desende Oran-Orantı)
6. Hafta  Bilgisayar Ortamında Desen
7. Hafta  Bilgisayar Ortamında Desen
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Desen-Sembol İlişkisi
10. Hafta   Desen-Sembol İlişkisi
11. Hafta  Çağdaş Sanatlarda Desen
12. Hafta  Çağdaş Desen Yorumlama ve Uygulama
13. Hafta  Çağdaş Desen Yorumlama ve Uygulama
14. Hafta  Desende Boyutsallık
15. Hafta  Desende Boyutsallık
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Plastik Sanatlar Eğitiminde Desen Gücü, Salih Geçimli Nüve Kültür Merkezi / Sanat Dizisi. Desen Sanatı - 1 (Temel İlkeler ve Teorik Bilgiler), Nazım Mehmet, Nurdan Karasu Gökçe Hayalperest Yayınevi. Hayal Gücü ile Çizim Orjinal isim: Keys To Drawing with Imagination,Bert Dodson Pegasus / Sanat Dizisi. Çizim Sanatı Serisi 3- Giysili Figür Çizimi (Gündelik Yaşamdan İnsan Portrele),Giovanni Civardi Koleksiyon / Kişisel Gelişim Dizisi. Çizimin Sırları - 2 İleri Karakalem Teknikleri (İleri Karakalem Teknikleri),Barrington Barber Profil Yayıncılık / Sanat Dizisi. Desen, Adnan Tepecik, Ya-Pa Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X