GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ: RESİMLİ KİTAP YAPIMI/GIT 304
Dersin Adı: SEÇMELİ: RESİMLİ KİTAP YAPIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Melda Öncü Yıldız
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/m.oncu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.oncu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Resimli kitapların tarihsel süreçteki gelişimini kavrama
Resimli kitaplarda resimleme ve metin ilişkisini kavrama
Bir resimli kitap projesinin süreçlerini planlayabilme
Bir resimli kitap uygulamasının resimlemelerini ve tasarımını gerçekleştirebilme
Bir resimli kitabı baskıya hazır bir şekilde tamamlayabilme ve kitabın baskı öncesi maketini hazırlayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler: GIT-203 İllüstrasyon
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Görüntülü öykü anlatıcılığı ve resimli kitapların tarihsel süreçteki gelişimi 1 (Baskı öncesi dönem)
2. Hafta  Görüntülü öykü anlatıcılığı ve resimli kitapların tarihsel süreçteki gelişimi 2 (Baskı sonrası dönem)
3. Hafta  Resimli çocuk kitaplarının tarihsel süreçteki gelişimi 1 (Geleneksel dönem)
4. Hafta  Sanatçı Kitapları (Uygulama Projesine Giriş)
5. Hafta  On dokuz ve yirminci yüzyıl sanat akımlarının resimli çocuk kitaplarının gelişimine etkisi
6. Hafta  Resimli çocuk kitaplarının tarihsel süreçteki gelişimi 2 (Modernizm ve sonrası)
7. Hafta  Baskı teknolojilerindeki gelişmelerin resimli çocuk kitaplarının yapısal gelişimine etkisi
8. Hafta  Türkiye’de resimli çocuk kitaplarının gelişimi
9. Hafta  Ara Sınav (Uygulama Çalışması - Eskiz Teslimleri)
10. Hafta  Modern resimli çocuk kitapların yapısı ve kuramsal çalışmalar
11. Hafta  Çağdaş ve deneysel resimli çocuk kitabı örneklerinin incelenmesi
12. Hafta  Resimli kitaplarda “tasarım metni”nin (resim, tipografi, sayfa ve kapak tasarımları ve diğer görsel elemanlar) özellikleri
13. Hafta  Uygulama Çalışması (Devam)
14. Hafta  Uygulama Çalışması (Devam)
15. Hafta  (Uygulama Çalışmasının Sonlandırılması)
16. Hafta  Yıl Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  M. Nikolajeva ve C. Scott, How Picturebooks Work, Perry Nodelman, Words About Pictures, Melda Öncü, Resimli Kitaplarda Resimleme ve Metnin Anlam Payla
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X