GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2017 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AMBALAJ TASARIMI/GIT 308
Dersin Adı: AMBALAJ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir, www.cigdemdemirdesign.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Görsel iletişimin ilkelerini ambalaj tasarımındauygulayabilme.
Ambalaj tasarımda malzeme ve baskı çeşitlerini öğrenebilme.
Tasarladığı fikrin 3 boyutlu maketini yapabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği hakkında açıklamalar. Proje 1 in konusunun verilmesi.
2. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması, örneklerin incelenmesi (Sunuş 1) . Proje 1 üzerine çalışma.
3. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması, örneklerin incelenmesi Proje 1’in verilen kritikler çerçevesinde tamamlanması.
4. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması, Proje 2’ye başlanması
5. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması. Proje 2’ye verilen kritikler çerçevesinde devam edilmesi.
6. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması Proje 2’nin sonuçlandırılması.
7. Hafta  Ambalaj Tasarımı ve Baskı Türlerinin anlatılması Proje 3’e başlanması.
8. Hafta  Proje 3’e verilen kritikler çerçevesinde devam edilmesi.
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Proje 4’e başlanması.
11. Hafta  Proje 4’e başlanması.
12. Hafta  Proje 4’ün teslimi.
13. Hafta  Proje 5’e başlanması.
14. Hafta  Proje 5’e devam edilmesi
15. Hafta  Proje 5’e devam edilmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adnan Tepecik, Grafik Sanatlar; Tarih, Tasarım, Teknoloji, Detay Yayıncılık: Ankara: 2002 Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, İstanbul: 2004 Josep M. Garrofe, Structural Packaging, Page One Publishing Private Limited, Singapore: 2005. Viction Workshop, Simply Packaging, Victionary Publishing: 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
5
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
6
4
24
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X