GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ:YAYIN GRAFİĞİ/GIT 303
Dersin Adı: SEÇMELİ:YAYIN GRAFİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Zeynep Pehlivan Baskın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/zeyneppehlivan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zeyneppehlivan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Baskı teknolojilerinin ve farklarının öğrenilmesi
Renk modellerinin ve tasarımdaki gerekliliklerinin kavranması
Baskı kağıtları ve baskıya özel kullanım farklarının öğrenilmesi
Ofset baskı tekniğine uygun bir işin hazırlanabilmesi pratiğinin kavranılması
CMYK renk kalıpları ve renk ayrımı süreçlerinin öğrenilmesi
Kesme, katlama, kırım, forma hesaplamanın öğrenilmesi
Özel baskı ve yüzey koruma işlmelerinin öğrenilmesi
Dijital ortamda sayfa tasarımının gerçekleştirilmesi için gereken Indesign programının öğrenilmesi
Sayfa tasarımı ilkelerinin kavranması
Baskı öncesi, baskıya hazırlık ve baskı sonrası aşamalarda yetkinliğin kazanılması
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amacı ve çalışma sistemi
2. Hafta  Baskı teknolojileri; Siyah-Beyaz baskı; tire, tram, Renkli Baskı kavramlarının anlatımı
3. Hafta  RGB, CMYK ve diğer renk modellerinin anlatımı + PANTONE, Renk ayrımı, Baskı ön hazırlık aşamaları
4. Hafta  Tipografik Baskı, Tifdruk Baskı, Ofset Baskı çeşitlerinin ve farklarının anlatımı
5. Hafta  Kağıt; doku, gramaj, renk, yüzey. Baskı Kağıtları ve Gramaj
6. Hafta  Özel baskı ve koruma çeşitleri; lak, selefon, gofre,
7. Hafta  Kesim, katlama, forma hesabı ve ciltleme çeşitleri. Montaj; Bir tasarımın baskıya hazırlanması
8. Hafta  Uygulama Projesi
9. Hafta  Vize
10. Hafta  1. Uygulama Projesi ara değerlendirme
11. Hafta  1. Uygulama Projesi kritikler + Matbaa Gezisi
12. Hafta  1. Uygulama Projesi teslim + 2. Uygulama Projesi
13. Hafta  2. Uygulama Projesi kritikler + Adobe Indesign ile sayfa tasarımı anlatımı
14. Hafta  2. Uygulama Projesi kritikler
15. Hafta  2. Uygulama Projesi ara değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar ; editör: Hasan Öztoprak, İstanbul : İnkilap Yayınları, 2004. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1997. The Best of Brochure Design, Wilson Harvey, USA: Rockport Publishing, 2004 1,000 Greetings Creative Correspondence Designed for all Occasions, Peter King & Company, USA: Rockport Publishing, 2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama, Sunum, Matbaa Gezisi
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
11
5
55
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X