GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2015 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERAMİK II/ENT 374
Dersin Adı: SERAMİK II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. GÜÇLÜ YAVUZCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Seramikte tasarım, üretim yöntemleri, malzemeler ve maliyetler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrencilerin seramik nesne üretimi için ihtiyaç duydukları tüm malzemeler ve ortam sağlanarak süreci baştan sona deneyimlemelerini gerçekleştirmek
Endüstriyel seramik ürün tasarımında, kavram aşamasından üretim ve pazarlama aşamalarına kadar olan tüm sürecin anlaşılmasını sağlamak
Seramik atölyesi kurmaya dair bir görüş kazandırmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu ders, atölye ortamında bire bir uygulamalı bir eğitim gerektirir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Seramikte Ataştırma Süreci
2. Hafta  Endüstriyel seramik tasarımda öğrenci projeleri
3. Hafta  Küçük ve orta ölçekli seramik işletmelerinde ileri üretim teknikleri
4. Hafta  Endüstriyel seramikte eğilimler
5. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
6. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
7. Hafta  Endüstriyel Fırınlar
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Endüstriyel Sır Uygulamaları
10. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
11. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
12. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
13. Hafta  Seramik atölyesi kurmak
14. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
15. Hafta  Öğrenci projelerinin eleştirisi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bryan Sentence; Ceramics a world guide to traditional techniques themes and Hudson 2004. Dolors Ros ; Ceramics decorative techniques, Barrons, 2001 James Garrat; Design and Technology Cambridge University Press 1994. Jane Gale ; Teach your self pottery Hodder and Stoughton, 2001
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  • Atölyede uygulamalı ve kuramsal anlatım • Atölye eğitimleri, tanıtımlar ve teknik girdiler • Öğrenci proje sunumları ve eleştiriler • Öğretim elemanı eşliğinde atölye içi seramik üretimi • Görsel araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
8
2
16
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.X
3
Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.X
4
Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.X
5
Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.X
6
Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.X
8
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
10
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.
11
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.X