GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2015 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM PRATİĞİ VE FİKRİ SINAİ HAKLAR/ENT 411
Dersin Adı: TASARIM PRATİĞİ VE FİKRİ SINAİ HAKLAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Güçlü YAVUZCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.gyavuzcan.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyavuzcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fikri Mülkiyet ve Sınai Mülkiyet kavramlarını ve söz konusu kavramlar içindeki unsurları anlayabilir.
Patent, Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Entegre Devre Topoğrafyası, Marka ve Coğrafi İşaret kavramlarına ilişkin detaylı bilgi sahibidir.
Ulusal ve uluslararası patent, endüstriyel tasarım ve marka veritabanlarında araştırma yapabilir.
Patent, Faydalı Model ve Endüstriyel Tasarım dosyalaması yapabilir.
Patent, Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım ve Marka konularındaki ilgili mevzuatı bilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kurumsal Bilgi, Bilgi çeşitleri, bilginin kurumsal transferi
2. Hafta  Fikri ve Sınai Mülkiyet Kavramları
3. Hafta  Patent: Teknik özellikler, elde etme kriterleri, araştırma raporu, inceleme raporu
4. Hafta  Patent: Teknik özellikler, elde etme kriterleri, araştırma raporu, inceleme raporu
5. Hafta  Endüstriyel Tasarım: Teknik özellikler, kriterler
6. Hafta  Faydalı Model ve Entegre Devre Topoğrafyaları: Teknik özellikler, kriterler
7. Hafta  Marka ve Coğrafi İşaret: Özellikler, kriterler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Patent veri tabanlarının araştırılması
10. Hafta  Patent veri tabanlarının araştırılması
11. Hafta  Endüstriyel Tasarım Veri tabanlarının araştırılması
12. Hafta  Patent, Endüstriyel Tasarım ve Faydalı Model dosyalama
13. Hafta  Patent, Endüstriyel Tasarım ve Faydalı Model dosyalama
14. Hafta  Başarılı teknoloji lisanslama ve ticarileştirme
15. Hafta  İlgili mevzuatlar
16. Hafta  İlgili mevzuatlar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.X
3
Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.X
4
Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.X
5
Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.X
6
Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.X
8
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.X
10
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.X
11
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.X