GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2015 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EKONOMİ VE PAZARLAMA/ENT 321
Dersin Adı: EKONOMİ VE PAZARLAMA
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Serkan GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serkangunes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serkangunes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ekonomiye ait temel kavramların inceleme,
Öğrencilerin girişimcilik becerilerinin arttırılması,
Pazarlama fonksiyonunun diğer işletme fonksiyonlar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ekonomi ve ekonomi kavramının temelleri: Arz, talep, üretim ve maliyet
2. Hafta  Pazar, fayda kavramı, pazar dengesi, değer ve tüketici davranışları
3. Hafta  Yenilik ekonomisi, Ar-Ge, Yeni Ekonomi kavramı
4. Hafta  Ar-Ge teşvikleri ve mevzuatı
5. Hafta  Yenilik ve girişimcilik, girişimcilik seviyeleri, bireysel, takım,ağ, kurumsal, sektörel ve ulusal seviyeler
6. Hafta  Şirket kavramı ve şirket türleri ve mevzuatı
7. Hafta  Bir tasarım şirketinin yönetimi, tasarım dokümanları, kontratlar
8. Hafta  Pazarlama İlkeleri
9. Hafta  Pazarlama Araştırmaları
10. Hafta  Modern Pazarlama
11. Hafta  Tasarım ve pazarlama
12. Hafta  Müşteri Tatmini, Müşteri Değeri ve Pazar-Odaklı Stratejik Planlama, Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Çevresi, Tüketici Pazarları ve Satınalma Davran
13. Hafta  Kurumsal Pazarlar Ve Kurumsal Satınalma Davranışı, Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi Stratejileri; Konumlandırma, Farklılaştırma Ve Ürün Hayat Eğris
14. Hafta  Ürün ve Marka Stratejisi, Fiyat Stratejileri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2004). Modern Pazarlama İstanbul: Değişim 2.Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri, İzmir 3.İslamaoğlu, A.H. (2000). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta 4.Akın, B. (2001). Yeni Ekonomi. Konya: Çizgi Kitapevi. 5.Bowles, S. (2003) Microeconomics: Behavior, Institutions, and Evolution.Princeton, N.J.: Princeton ress. 6.Bygrave, William D. (2008) Entrepreneurship, Hoboken, NJ : Wiley 7.Castells, M. (2002). The Rise of Network Society. Oxford: Blackwell 8.Drucker, P. (2002). Managing in the Next Society, New York : St. Martin's Griffin 9.Frank, Robert H. (2007) Principles of Microeconomics, Boston : McGraw-Hill/Irwin. 10. Toffler, A. (1989) The Third Wave. New York: Bantam Books. 11. Ulrich,K; Epinger, S. (2000) Product Design and Development. Mc. Graw-Hill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
57
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.X
3
Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.X
4
Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.X
5
Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.
6
Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.X
8
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
10
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.
11
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.X