GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2015 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STAJ I/ENT 200
Dersin Adı: STAJ I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Dilek AKBULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dilekakbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dilekakbulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilere imal usulleri ile ilgili gerçek uygulamalı tecrübeler kazandırmak, Tasarımcıların endüstrideki rolünü anlamak, öğrencileri iş hayatına h








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bir üretim biriminde 25 iş günü üretim ve uygulama yönetimi gibi birimler arasındaki iletişim gözlenerek raporlanır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kuruluştaki tasarım birimleri, tasarım birimleri dışındaki birimler, tasarımcı sayısı, işçi sayısı vb. hakkında genel olarak bilgi edinilmesi
2. Hafta  Kuruluştaki tasarım birimleri, tasarım birimleri dışındaki birimler, tasarımcı sayısı, işçi sayısı vb. hakkında genel olarak bilgi edinilmesi
3. Hafta  İmalat tekniklerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
4. Hafta  İmalat tekniklerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
5. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
6. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
7. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
8. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
9. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
10. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
11. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
12. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
13. Hafta  Tasarım faaliyetlerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi
14. Hafta  İncelemelerin, gözlemlerin ve yapılan işlerin raporunun hazırlanması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
10
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
90
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
6
20
120
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Endüstri Ürünleri Tasarımı temel alanında düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel, kültürel, yasal ve etik değerler konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Kullanıcı odaklı tasarım çözümlerinde, araştırmaya dayalı, alanındaki kuramsal ve kavramsal bilgiyi kullanarak yaratıcı problem çözme becerilerini kullanır.X
3
Proje geliştirme sürecinde ürün kullanıcı ilişkisine dayalı olarak sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde, ekonomi, pazarlama, tüketici davranışları, ergonomi, sosyal psikoloji bilgilerini kullanır.X
4
Kavramsal olarak geliştirdiği projelerde, disiplinler arası iletişime dayalı olarak mühendislik temelinde sonuçlara ulaşır, malzeme ve imalat yöntemlerini kullanır ve test eder.X
5
Geliştirdiği ürün fikrini, 2 ve 3 boyutlu görselleştirme tekniklerini de kullandığı görsel, yazılı ve sözlü sunum becerileri ile ifade eder.X
6
Alanında bir tasarım projesine bir ekip içerisinde dahil olur veya bağımsız olarak yönetir.X
7
Alanıyla ilgili çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda gerekli özgüven ve yetkinlikle yeni sentezler üretir, bireysel ve ortak sorumluluk alır.X
8
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve uygular.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.X
10
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği dijital teknolojileri etkileşimli olarak kullanır.X
11
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.X