GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (TÜRK İŞARET DİLİ)/TİD335GK
Dersin Adı: SEÇMELİ (TÜRK İŞARET DİLİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili öğretim elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretmen adayı Türk işaret dili hakkında genel bilgi edinir.
Öğretmen adayı Türk İşaret dili alfabesini öğrenir.
Öğretmen adayı Türk işaret dilinde temel cümle yapılarını,selamlaşmayı, evet/hayır sorularını, sayıları, yiyecekleri, giyecekleri vb öğrenir.
Öğretmen adayı işitme engelli bireylerle iletişim kurabilecek düzeyde Türk işaret dilini öğrenir.Sosyal yaşam içinde gerektiğinde bu dili kullanabilir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ders içeriği hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta   El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu.
3. Hafta   Türk işaret dili alfabesi.
4. Hafta   İşaret dili ile sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketleri.
5. Hafta   Selamlaşma, hal hatır sorma.
6. Hafta   Sayılar / vücut.
7. Hafta   Yiyecek / içecek.
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Giysiler / trafik.
10. Hafta   Ev eşyaları.
11. Hafta   Eylemler.
12. Hafta   Karşı tarafı anlama.
13. Hafta   Duygu ve düşünceleri aktarma.
14. Hafta   TİD kullanarak iletişim kurma.
15. Hafta   iletişim kurma.
16. Hafta   iletişim kurma.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Türk İşaret Dili Sözlüğü Barışık, E., (2013). Türk İşaret Dili Kılavuzu, Ankara: Yargı Yayınevi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, soru-cevap, gösterme, uygulama - alıştırma.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
11
2
22
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
11
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
59
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma