GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-VI/ME302A
Dersin Adı: BATI MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-VI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. ülkü ÖZGÜR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uozgur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Düzeyine uygun, okuma, yazma, yaratma, ve forma ilişkin bilgi ve becerileri, Akor bilgileri ve bu bilgileri müzik öğretmenliğine uygun kullanma








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Caz müziği dizileri
2. Hafta  Caz müziği dizileri
3. Hafta  Caz müziği dizileri
4. Hafta  20. yüzyıl müziği ve atonalite bilgisi ve düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme, yaratma uygulamaları
5. Hafta  20. yüzyıl müziği ve atonalite bilgisi ve düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme, yaratma uygulamaları
6. Hafta  20. yüzyıl müziği ve atonalite bilgisi ve düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme, yaratma uygulamaları
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları,
9. Hafta  Popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları,
10. Hafta  Popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları,
11. Hafta  Popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları,
12. Hafta  Müziksel işitme okuma öğretim yöntem ve tekniklerineyönelik yatay ve dikey okuma - bilgi ve beceriler kazanabilme
13. Hafta  Müziksel işitme okuma öğretim yöntem ve tekniklerineyönelik yatay ve dikey okuma - bilgi ve beceriler kazanabilme
14. Hafta  Müziksel işitme okuma öğretim yöntem ve tekniklerineyönelik yatay ve dikey okuma - bilgi ve beceriler kazanabilme
15. Hafta  Müziksel işitme okuma öğretim yöntem ve tekniklerineyönelik yatay ve dikey okuma - bilgi ve beceriler kazanabilme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Albert LAVINGNAC 1/A-1/B-1/C 2/A-2/B-2/C-3/A 6/A 6/B 7/A, Ülkü ÖZGÜR –Salih AYDOĞAN Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram I-II Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası IV, Sadık ÖZÇELİK Müzikal Dikte ve Solfej, Ali Sevgi-Erdal TUĞCULAR Halk Ezgileriyle Solfej, Lazzari Solfeggi Cantati, Pozzoli Solfeggıi Cantati a 2 Vocı, Jeanine Rueff 250 Dictees Musicales, L.GRANDJANY 500 Dictees Graduees, G.DANDELOT Cent Dictees Musicales, Simone PETİT Solfege, Dictees Musicales, Cent Dıctees a 2 Voıx, N.CANGAL Armoni- Müzik Formları ,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
69
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX